FOTO Kako su Korejci rekli ne SUV maniji
PRELIJEPI karavan iz Koreje u sekundi će vas natjerati da zaboravite na nezgrapne SUV-ove koji su preplavili naše ceste.
Cijeli svijet je zaluđen SUV modelima, ali to ne znači da su ostali koncepti stvar prošlosti. Kad su luksuzni karavani u pitanju, zahvala ide u Koreju i jednu od najmlađih premium marki. Ako ste mislili da su Kia Stinger i Genesis G90 maksimum koji će ponuditi, prevarili ste se. Ovaj karavan izaziva još snažniju želju za posjedovanjem.
Deset godina za automobilsku marku obično je tek treptaj oka u dugoj povijesti automobilske industrije. Za svoj deseti rođendan, korejska luksuzna marka donosi G90 Wingback Concept. A on izaziva poseban interes jer izgleda kao aristokratski shooting brake kakvima smo se divili na Otoku.
Realno, nakon Mercedesa CLS nismo vidjeli ništa slično, a od tada je prošlo više od tucet godina. OK, tu ćemo ubaciti i Arteona, po mnogima najljepši Volkswagen u ovom mileniju.
Ideja koja prkosi trendovima
Koncept Wingback zapravo je divno neusklađen s današnjim trendovima. Dok se čini da se svaki proizvođač natječe u tome tko će ponuditi više SUV varijanti, Genesis radi upravo suprotno. Glavni dizajner marke Luc Donckerwolke ima jasnu viziju, smatra da će SUV poplava u jednom trenutku dosegnuti zasićenje i da će ostali oblici karoserije ponovno postati zanimljivi.
Monokultura jedne karoserijske vrste, kaže Donckerwolke, nije njegov put. Drugim riječima, dok drugi slijepo prate mainstream, Genesis bira prečac, nadajući se da ne vodi u slijepu ulicu.
Wingback Concept temelji se na istoj platformi kao i G90, s međuosovinskim razmakom od 3,2 metra i ukupnom duljinom od 5,1 metra. Dizajneri su od limuzine stvorili karavan koji izgleda kao da je spreman za odlazak u Monako.
Prepoznatljivi Genesisovi elementi dizajna, poput Crest maske hladnjaka, Parabolic Line linije i dvostrukih svjetlosnih traka još su tu, ali sada u dramatičnijem izdanju. Prednji kraj izgleda agresivnije, s velikim usisnicima zraka i bočnim aerodinamičkim dodacima. Prošireni blatobrani kriju 22-inčne kotače s niskoprofilnim gumama. Sve skupa izgleda kao da je elegantna limuzina otišla u teretanu, i to više puta.
Posebno je zanimljiv potez s elegantno produženom linijom krova kako bi se postigla klasična silueta shooting brake karoserije. Na stražnjem dijelu nalazi se poklopac prtljažnika s jako nagnutim staklom. Dva spojlera i sportski difuzor jasno daju do znanja da ovo nije automobil namijenjen samo za nošenje torbi za golf.
Duboka zelena boja karoserije simbolizira smirenost. Dok drugi pokazuju agresiju i ekstremnost, Genesis traži ravnotežu. Donckerwolke to poetski opisuje kao "željeznu šaku u baršunastoj rukavici".
U unutrašnjosti se Magma identitet očituje kroz zelene naglaske i šavove na prošivenim Chamude sjedalima. Materijal je sličan brušenoj koži, ali lakši za održavanje. Sportska sjedala nose izvezeni Magma logo, diskretan podsjetnik na snagu skrivenu ispod elegantne površine, poput prave magme ispod Zemljine kore.
Pogled u budućnost
G90 Wingback nije samo lijep koncept za izložbene prostore, već pokazuje smjer u kojem Genesis ide. Magma program će u budućnosti obuhvatiti različite karoserijske izvedbe, od sportskih automobila i coupéa do kabrioleta. Sve prema filozofiji: nagrađujuće, a ne zastrašujuće, dopunjujuće, a ne dominantno.
Donckerwolkeov osobni dolazak za upravljačem Wingbacka na premijeri dodatno naglašava ambicije marke. Genesis ne želi samo sudjelovati u luksuznom segmentu, nego i postaviti nove standarde.
Nakon deset godina u kojima su Korejci ostvarili ono za što drugima trebaju desetljeća, lako je povjerovati da misle ozbiljno. Sada sve to još treba uspjeti i na europskom tržištu. Doživi li ovaj karavan serijsku izvedbu, dobit će brojne simpatije. Naše je već dobio.