FOTO Koenigsegg Gemera može i do 2300 KS, a V8 dodatak stoji 400.000 USD
DOPLATOM V8 motora maksimalna snaga Koenigseggove cestovne rakete penje se na nevjerojatnih 2332 KS.
Koenigsegg je konačno pokrenuo proizvodnju Gemere, modela koji je predstavljen još 2020. godine. Iako se tada najavljivao hibridni pogon s tri elektromotora i trocilindrašem, nazvanim TFG (Tiny Friendly Giant), danas je koncept nešto drukčiji. Gemera je i dalje hibrid, ali takav da uz trocilindrični turbo motor sa 600 KS i 600 Nm električnu stranu predstavlja tzv. 'tamna tvar' (engl. Dark Matter) elektromotor s 800 KS i 1250 Nm. Sinergijski učinak je 1400 KS i 1850 Nm.
Pritom imajte na umu da govorimo o elektromotoru mase tek 39 kg. Visok je 383.3 mm, širok 381.5 i dug 135.5 mm.
Ovakva kombinacija znači sprint do 100 km/h za 1.9 sekundi, pogon na sve kotače, zakretnu stražnju osovinu i električni doseg od oko 50 km.
Međutim, navodno Gemera može i puno više. Kao opcija se nudi V8 motor iz modela Jesko. U pitanju je 5.0 V8. Oznaka mu je HV8, a u suradnji s 'tamnom tvari' daje 2300 KS i 2750 Nm. V8 odgovoran je za 1500 KS i 1500 Nm.
Usporedite li proizvodnju izvedbe s prototipom, postoje i estetske razlike. Ona najuočljivija je ugradnja normalnih retrovizora umjesto kamera. Na popisu opcija je i Ghost paket u koji ulaze elementi karoserijske nadogradnje u vidu aerododataka kao što su stražnje krilo, S-usisnik i nadogradnja prednjeg odbojnika (spliter).
Za razliku od ostalih ekstremnih sportaša, genera je vrlo luksuzna. Osim što ima četiri sjedala, ona su grijana, a na raspolaganju su prednji i stražnji zaslon infotainmenta, trozonska klima i osam grijanih i hlađenih odlagališta za piće.
S novim modelom dolaze i novi proizvodni kapaciteti, tzv. Gripen Atelier, koji se sada prostire na dodatnih 11.000 četvornih metara. Proizvodnja kreće iduće godine, a prve isporuke očekuju se početkom 2025. godine. Plan je proizvesti 300 primjeraka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati