FOTO Ovo je revolucionarni novi CLA. Šef Mercedesa: Moj najdraži Mercedes ikad

MERCEDES je predstavio novu generaciju CLA koja donosi značajne tehnološke novosti i po prvi put nudi potpuno električnu verziju. Model za 2026. godinu bit će dostupan i s blagim hibridom, dok dizela više nema u ponudi.
Prvi Mercedes s prednjim prtljažnikom u 90 godina
CLA zadržava prepoznatljivu siluetu coupea, no donosi nova povezana LED svjetla, udubljene kvake i aerodinamično oblikovano tijelo s koeficijentom otpora zraka 0.21.
Novi CLA porastao je u svim dimenzijama - duži je za 3.3 cm (472 cm), širi za 2.5 cm (185 cm) i ima međuosovinski razmak veći za 6 cm (279 cm). Ipak, stražnji putnici sada imaju manje prostora za noge i laktove, što se pripisuje optimizaciji za električni pogon.
Prtljažnik je smanjen na 405 litara, no električna verzija donosi i dodatnih 70 litara ispod prednje haube, što Mercedes nije ponudio od 1930-ih.
Šef Mercedesa: Moj najdraži Mercedes ikad
Šef Mercedesa Ola Källenius opisao je CLA kao njegov "omiljeni Mercedes ikad", istaknuvši da se radi o "jednolitrenom automobilu za električno doba" i s dosegom do 792 kilometra po WLTP-u.
Pohvalio se kako je CLA njihov "najinteligentniji model dosad", zahvaljujući potpuno novom MB.OS operativnom sustavu, razvijenom interno u suradnji s NVIDIA-om i Qualcommom.
Od napredne tehnologije CLA ima:
- MBUX Superscreen: opcijski trodijelni ekran preko cijele širine kokpita
- Google Maps navigaciju s najnovijim podacima
- virtualnog asistenta razvijenog uz Microsoft i Google AI
- DrivePilot- poluautonomnu vožnju (razina 2++) dostupnu u Kini od 2025., kasnije u SAD-u i EU.
Dvije električne verzije
CLA će imati dvije električne verzije:
- CLA 250+ EQ Technology (RWD, 268 KS, 335 Nm)
- CLA 350 4Matic EQ Technology (AWD, 349 KS, 515 Nm).
Obje verzije koriste dvostupanjski prijenos - jedan stupanj za gradsku vožnju, drugi za autocestu.
Novi Mercedes CLA u električnoj izvedbi koristi bateriju kapaciteta 85 kWh s nikal-mangan-kobalt (NMC) kemijom, što mu omogućuje spomenuti doseg od gotovo 800 kilometara. Zahvaljujući 800-voltnom sustavu, podržava brzo punjenje snagom do 325 kW, što znači da na DC punjaču može nadopuniti do 325 kilometara dosega u samo 10 minuta.
Mercedes planira kasnije predstaviti i jeftiniju verziju CLA-a s baterijom od 58 kWh baziranom na litij-željezo-fosfat (LFP) tehnologiji, koja bi trebala biti povoljnija i dugotrajnija opcija.
Mild-hibrid: Za one koji žele benzinsku opciju
Osnovna verzija novog CLA dolazi s 1.5-litrenim turbobenzinskim motorom (M252) koji radi u Millerovom ciklusu za veću učinkovitost. Motor je opremljen 48-voltnim blagim hibridnim sustavom, koji uključuje integrirani starter-generator (ISG) smješten unutar osmerobrzinskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom (DCT).
Blagi hibrid omogućuje dodatnu električnu asistenciju pri ubrzanju, regenerativno kočenje te funkciju „coasting“ (isključivanje motora pri krstarenju kako bi se smanjila potrošnja).
Mercedes nije objavio točne brojke snage, ali potvrđeno je da će motor biti dostupan u dvije razine snage, uz opciju prednjeg (FWD) ili pogona na sve kotače (AWD). S obzirom na tehnologiju i postavke, očekuje se da će ova verzija imati značajno bolju ekonomičnost goriva u odnosu na prethodnu generaciju.
Velik napredak u atraktivnom paketu, ali i neki kompromisi
Novi CLA donosi tehnološki napredak i doseg koji nadmašuje konkurenciju, upakiran u atraktivni dizajn, ali uz male kompromise u prostoru za putnike i prtljažniku. Mercedes cilja na kupce koji žele premium električno iskustvo bez odricanja od luksuza.
Model stiže u salone krajem 2025., dok se mild-hibridna verzija očekuje nešto kasnije.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati