Hoće li novi M modeli iz BMW-a prijeći na struju?
BMW-OV M odjel dosad je bio relativno imun na elektrifikaciju.
Iako BMW ubrzano radi na elektrifikaciji, modeli iz M odjela bili su imuni na velike promjene. Čak je i downsizing stao pa je na koncu došlo do konceptualnih razlika između BMW-a i Mercedesa. Veliko je pitanje hoće li M3 i M4 voziti na benzin i za nekoliko godina kad stigne novi model.
Iako je još 2022. godine Frank Weber iz BMW-ovog razvoja dao naznake da bi novi M3 mogao prijeći na struju, danas se razmišlja donekle drukčije. Nema zalijetanja pa je u intervjuu za australski Drive Frank van Meel, direktor BMW-ovog M odjela, pojasnio kako stoje stvari.
On je potvrdio da je prelazak na struju otvorena mogućnost, ali samo ako se pokaže boljom od aktualne generacije. Prema njemu, svaka iduća generacija modela mora biti bolja od one koju nasljeđuje. Stoga ako može biti bolje, može biti i na struju, a ako ne, ostaje na benzin.
"Logika je prilično jednostavna", rekao je. "Sljedeći [M3] ili [M4] mora biti bolji od trenutnog. A ako se to može učiniti na električni način, onda će vjerojatno ići na električni pogon. Ako ne, ostat ćemo s motorom s unutarnjim izgaranjem. Vrlo je lako. Ali, naravno, pokušavamo to učiniti čisto električnim", rekao je Van Meel i pritom odagnao bilo kakvu mogućnost da se simultano ponude različiti koncepti, električni, hibridni i benzinski.
Podsjetimo, aktualni M3 i M4 pokreće 3.0 redni šest-cilindarski s 510 KS i 650 Nm, koji omogućava sprint do 100 km/h za 3.5 sekundi. Masa praznog vozila je 1855 kg. Električni i4 M5 ima 544 KS i 795 Nm, a 100 km/h postiže za 3.9 sekundi uz do 519 km dosega. Masa vozila je 2290 kg.
Trenutno su odnosi snaga blizu kad je riječ o mogućnosti pogona, ali na koncu će ipak presuditi vozna dinamika, sveukupne performanse i sam osjećaj u vožnji.