Honda visoko leti: Isporučen prvi zrakoplov
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Honda
NAKON višegodišnjeg razvoja Honda je konačno finalizirala razvoj svog prvog poslovnog zrakoplova.
Prvi primjerak zrakoplova HondaJet isporučen je klijentu u vrijeme božićnih blagdana čime je Honda na najbolji način zaključila poslovnu godinu.
Zrakoplov karakteriziraju kompaktne vanjske mjere (duljina/raspon krila/visina: 12,71/12,15/4,03 m) unutar koje se krije kabina duga 5,43, široka 1,52 i visoka 1,51 m.
HondaJet s jednim punjenjem goriva može prijeći 2.600 km, a maksimalna brzina zrakoplova je 420 čv, odnosno 778 km/h. Razvoj zrakoplova stajao je Hondu oko dvije milijarde USD, a cijena zrakoplova je oko 4 milijuna USD.
Podsjetimo, Honda je u avio biznis ušla još krajem 1980-tih, a prvi prototip poletio je već koju godinu kasnije, ali opremljen motorima drugih tvrtki. Ubrzo se krenulo u razvoj vlastitog pogonskog sustava i 1999. predstavljen je HF120, mlazni motor inovativne arhitekture. Razvija 743 kN potiska, a karakteriziraju ga dvofazna turbina i kompresor (visokotlačni i niskotlačni). Motor je zbog uvjerljivih karakteristika stekao zavidnu popularnost, a trenutno se prodaje u nakladi većoj od 200 primjeraka godišnje.
Početkom milenija kreće se u razvoj vlastitog zrakoplova da bi prvi prototip HondaJeta poletio već 2003. godine. Zrakoplov je javnosti predstavljen polovicom 2005. godine.
Honda: Inovacija u zraku
Tekst se nastavlja ispod oglasa
HondaJet ima nekoliko posebnosti po kojima se ističe u ovom segmentu trakoplovne industrije.
Prva i svakako najuočljivija je smještaj motora, prije spomenutih HF120. Motori nisu standardno pozicionirani ispod krila, već su postavljeni na samo krilo, kao na Fokkeru VFW-614 od prije gotovo pola stoljeća . Time je dodatno smanjen otpor, što je donijelo manju potrošnju, ali i veću udobnost u letu.
Primjenom lakših i čvršćih materijala za izradu krila, Honda je smanjila masu, ali i otklonila jedini realni problem ovog koncepta - savijanje krila prema gore uslijed jakih zračnih strujanja. Krila su strujno oblikovana tako da u većem dijelu graničnog sloja oko površine krila vlada "pravilno" laminarno strujanje.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Novi koncept unutrašnjosti stavlja naglasak na udobnost putnika, kao i zadovoljavanje visokih ergonomskih i sigurnosnih standarda.
Kupcima su na raspolaganju dvije konfiguracije interijera, 1 + 6 sa klasičnim rasporedom sjedenja i luksuznija, s jednim mjestom manje i sučeljenim položajem sjedala.
Jedna od posebnosti je i tzv. stakleni kokpit razvijen u suradnji s Garminom. Radi se o potpuno kompjuteriziranom upravljanju s digitalnim kontrolama i prikazom parametara putem LCD zaslona.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati