ISTRAŽIVANJE Tesla i Dacia imaju najvjernije kupce

IAKO se nalaze na dvije različite margine tržišta automobila i gotovo da nemaju dodirnih točaka, ove dvije marke mogu se pohvaliti najvjernijim kupcima.
Tako barem pokazuje istraživanje koje je objavio njemački Automobilwoche. Istraživanje tržišta provela je tvrtka Dataforce, a tiče se isključivo privatnih kupaca.
Najlojalnije kupce ima Tesla. Njih 86.6% je pri zamjeni svog vozila novim ostalo vjerno marki, što je, s obzirom na posebnost Tesline ponude, u jednu ruku i očekivano. Iznenađenje je na drugom mjestu, gdje se postavila Dacia s i dalje odličnim postotkom lojalnih vlasnika. Čak 73.6% vlasnika Dacije pri kupnji novog vozila odlučuje se za istu marku. Pritom su podaci pokazali da je većina Dacijinih kupaca dolazila s tržišta starih rabljenih automobila, koji sada biraju pogodnosti novog automobila po cijeni dobrog rabljenog automobila.
Na trećem mjestu je Toyota s postotkom lojalnosti od 59.2%. Najbolja domaća marka je Mercedes na petom mjestu s 53.9 vjernih kupaca. Daleko iza, na 10. i 11. mjestu, nalaze se Mini i Volkswagen s manje od 50% vlasnika koji ostaju vjerni marki. Jedno od objašnjenja ovakvog poretka daje Dataforce.
"Općenito, lakše je postići visoku razinu lojalnosti s novim markama jer se manje kupaca mora ponovno uvjeriti u marku", objašnjava Laura Odinius iz Dataforcea.
Međutim, u svemu postoji i jedna posebnost. Naime, čak 70% kupljenih Tesli vlasnici prodaju nakon samo šest mjeseci, pa autori studije pretpostavljaju kako se automobili izvoze kako bi vlasnici zaradili na subvenciji. Uzme li se to u obzir, lojalnost pada na 76%.
Zanimljivo je da su slični podaci postignuti i 2019. godine, kad je Dataforce provodio istraživanje. Tesla i Dacia su držali prva dva mjesta, a potom su slijedili Ford, Mitsubishi i Suzuki. Modeli s najvjernijim vlasnicima bili su VW Polo, Mercedes C klase i Ford Fiesta.
Gleda li se cjelokupno tržište, lojalnost je s 54% 2010. godine pala na prosječnih 46% u prošloj godini.
