Jody Scheckter prodaje kolekciju svojih F1 bolida. Tu je i legendarni Ferrari 312 T4
GLASOVITA aukcijska kuća Sotheby's, u sklopu vikenda Velike nagrade Monaka, napravit će aukciju kolekcije F1 bolida Jodyja Schecktera. Kolekcija je ponuđena izravno od renomiranog južnoafričkog vozača i neupitno je jedna od najvažnijih zbirki natjecateljskih strojeva ikada ponuđenih na aukciji.
Scheckter, legenda Formule 1, dosegao je vrhunac svoje karijere 1979. godine, kada je kao vozač Ferrarija osigurao Svjetsko prvenstvo u svom Ferrariju 312 T4, u razdoblju koje je neupitno jedno od najdramatičnijih i najuzbudljivijih u povijesti sporta.
Posljednji pod Enzovim rukovodstvom
Upravo je taj bolid i zvijezda kolekcije. Ferrari 312 T4 iz 1979. godine posljednji je bolid koji je nastao pod paskom Enza Ferrarija. Scheckter je u njemu ostvario tri pobjede te godine: Velike nagrade Belgije, Monaka i Italije.
Bio je to i prvi Ferrari Grand Prix automobil koji je imao potpuni ”ground effect”, a pokretao ga je legendarni 3-litreni 12-cilindrični motor. Jody Scheckter ga je kupio u tvornici u studenom 1982. i bolid je u potpuno originalnom stanju - sve do originalnih sigurnosnih pojaseva i numeriranih dijelova u cijelosti.
Procjenjuje se da će se ovaj potpuno jedinstven i neponovljiv automobil prodati za između 5.250.000 i 6.500.000 eura.
Bolid Fittipaldija i Hunta
Dio kolekcije sastoji se od tri ikoničnih McLarena, uključujući McLaren M23 iz 1973., koji je nedvojbeno jedan od najvećih McLarenovih modela i jedan od najljepših automobila u sportu. Taj je model momčadi osigurao prvi naslov konstruktorskog prvaka svijeta, kao i dva vozačka prvenstva s Fittipaldijem i Huntom. Prethodno dio McLarenove tvorničke kolekcije, ovaj trkaći čistokrvni će se nuditi bez rezerve i procjenjuje se da će se prodavati između 1.750.000 i 2.250.000 eura.
U ponudi je i McLaren M19A iz 1971., što je upravo šasija s kojom je Jody debitirao u F1, na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država 1972. u Watkins Glenu. Ovo je iznimno rijedak primjer, budući da je jedan od samo dva M19A koja postoje. U ponudi bez rezerve, vrijednost mu je procijenjena na 750.000 pa do milijun eura.
Tyrrell s četiri i šest kotača
Izdvojit ćemo još dva primjerka. Proizvodeći neke od najupečatljivijih automobila tog razdoblja, malo je bolida Formule 1 tako zanimljivih kao što je Tyrrell 007 iz 1975., a Scheckter je na ponuđenom primjerku vozio 12 utrka tijekom 1975.-76. Zajedno sa svojim legendarnim Ford-Cosworth DFV motorom i Hewland mjenjačem, ovaj se primjerak nudi bez rezerve i procjenjuje se da će se prodavati za između 650.000 i 900.000 eura.
U ponudi je i kultni Tyrrell P34 iz 2008. Izrađen od dijelova oko neiskorištene šasije iz tog razdoblja, ovaj izvanredni automobil sa šest kotača izvorno je dizajniran za testiranje tehnoloških ograničenja onoga što je bilo moguće u Formuli 1 u to vrijeme. Unatoč tome što nije dominirao u tom razdoblju i dalje je kultni stroj koji savršeno ilustrira inovacije koje razbijaju konvencije koje povremeno ulaze u Formulu 1. Procijenjena vrijednost ovog bolida je između 450 i 650 tisuća eura.