Mehaničar Nedjeljko opisao kakvi mu sve ljudi dolaze, ima svakakvih zahtjeva
S KAKVIM se sve zahtjevima i ljudima svakodnevno susreću mehaničari, opisao je Nedjeljko Simanić iz Autoservisa Simanić u susjednoj BiH.
Iako je riječ o BiH, sigurno nije puno drugačije ni u Hrvatskoj.
"Svaki automobil ima preporučeni interval servisiranja, odnosno obavljanja malog i velikog servisa. Poželjno je koristiti originalne dijelove, ali ljudi često pribjegnu nekim jeftinijim varijantama, što nerijetko predstavlja loš izbor jer su takvi dijelovi nekvalitetni i kratkotrajni. Nekada je bolje izabrati polovan originalni dio nego nov zamjenski i jeftiniji. Ipak, skuplji dijelovi nisu nužno bolji od nekih jeftinijih jer postoje dobro poznati i dokazani brendovi, ali i oni manje poznati koji su približno ili jednako kvalitetni, a uz to i pristupačniji", rekao je u razgovoru za Klix Nedeljko Simanić iz sarajevskog Autoservisa Simanić.
Ljudi žele sami obaviti posao
Mnogi ljudi, kaže, žele proći jeftinije i većinu posla obaviti sami.
"Zavisi radi li se o starijim ili novijim automobilima. Vlasnicima novijih automobila se ne preporučuje da bilo što rade sami jer se čak ni disk pločice ne mogu jednostavno zamijeniti. Čak ni ulje u nekim novim motorima se ne može izmjeriti, jer nema šipke kao kod starijih automobila gdje je moguće jednostavno prekontrolirati mnogo toga. Danas je na novijim automobilima komplicirano i sijalice zamijeniti. Naravno, mehanizam upravljanja i kočenja treba povjeriti isključivo stručnjacima", kazao je ovaj stručnjak.
Osim problema s kvarovima, ponekad situaciju otežavaju vlasnici automobila koji prethodno dobiju loš savjet, na pogrešan način se informiraju, teško stječu povjerenje i još teže odustaju od svojih stavova.
"To nam se događa svakodnevno. Mušterije često dolaze s pogrešnom defektažom (dijagnostikom), često dobiju pogrešne savjete drugih majstora, dolaze sa zabludama nastalim zbog informacija koje pročitaju na internetu i donesu zaključke na osnovu sličnih problema drugih vlasnika automobila. Mnogo različitih kvarova se može manifestirati na veoma slične načine. Ipak, trudimo se da budemo strpljivi i da riješimo problem. Mušterijama je dozvoljeno da budu uz automobil tijekom intervencije, ali je istina da njihovo prisustvo ponekad bude neki vid pritiska na majstora, čime ometaju njegov rad. Ponudimo im specijalnu prostoriju za njih gdje mogu čekati završetak našeg posla, a majstor se može potpuno fokusirati na rješenje njihovog problema", otkrio je Simanić.
Neki žele da im se sve kaže preko telefona
U poslu kojim se bavi nerijetko se sreće s potencijalnim mušterijama koje žele da im problem riješi preko telefona i da uz to znaju koliko će ih to koštati.
"Nekada nas ljudi pozovu telefonom želeći da im na osnovu razgovora otkrijemo problem u vezi s motorom njihovog vozila i slično, a čak traže da znaju koliko bi ih popravak koštao. Međutim, to je nemoguće, možemo reći maksimalnu cijenu u slučaju zamjene svih sumnjivih dijelova, a možemo reći i najnižu pa tijekom popravka otkriti novi problem koji povećava cijenu. Bez pregleda je suvišno bilo što govoriti", dodao je.
Vozači traže načine da uštede novac i pri kupovini guma, a i to može imati ozbiljne posljedice.
"Ljudi pokušavaju što jeftinije proći i pri kupovini zimskih guma. Rijetko se biraju neki vrhunski brendovi, više su to jeftinije varijante. Mnogo je onih koji kupuju polovne gume ili protekt, kao i onih koji zimske gume stavljaju samo na pogonske točkove. Ipak, na gumama ne treba štedjeti jer su od ključne važnosti za sigurnost vozila i putnika", istaknuo je Simanić.
Iskustva s mušterijama su različita.
"Bilo je svakakvih situacija, mnogo više lijepih od ružnih. Imali smo mušterija kojima smo za sat ili dva riješili problem koji ih je mučio mjesecima čime smo stekli povjerenje. Bilo je i manjih nezgoda, ali se sve s normalnim ljudima može riješiti".
Kada je riječ o poslu servisiranja i popravku vozila, politika da je "mušterija uvijek u pravu" ne može se uvijek primijeniti jer bi to bilo na njihovu štetu.
"Ljudi ponekad dođu s pogrešnim uvjerenjima, tako da se u našem poslu ne može reći da je mušterija baš uvijek u pravu iako se pokušavamo držati toga. Svakako, mušterije treba saslušati, ali se i potruditi da se razuvjere i uoče stvarni problem te da u budućnosti ispravno reagiraju, sačuvaju svoje vozilo, ali i novčanik", završio je Simanić razgovor za Klix.