Mercedes je prvi koji smije voziti bez vozača
MERCEDES je prvi koji smije voziti bez pomoći vozača, ali samo na određenim lokacijama.
Radi se o sustavu automatskog parkiranja koje je sad nadograđeno sustavom autonomnog upravljanja razine 4. To u prijevodu znači kako vozilo može samostalno upravljati bez nadzora i pomoći vozača.
Prvo je to odobrenje izdano u Njemačkoj, a trenutno je dostupno isključivo u Stuttgartu, točnije u garaži tamošnje zračne luke. APCOA P6 je prva javna garaža u svijetu koja ima dopuštenje za komercijalnu upotrebu sustava parkiranja razine 4.
"Prvo odobrenje u svijetu za korisničku upotrebu naše visoko automatizirane funkcije parkiranja bez vozača, razvijene zajedno s našim tehnološkim partnerom Boschom, pokazuje da vodstvo u inovacijama i 'Made in Germany' idu ruku pod ruku". kaže Markus Schäfer, član uprave Mercedes-Benz Grupe AG i glavni tehnološki direktor.
U praksi to znači da vozilo samo odlazi do parkirnog mjesta, kao i da se vraća vlasniku na poziv. Cjelokupno upravljanje moguće je preko aplikacije za mobilni telefon kojom korisnik vozila odrađuje sve radnje vezane uz parkiranje, uključujući i plaćanje. Usluga je dostupna na modelima EQS i S-klasa proizvedenim nakon srpnja ove godine.
Oni bolje upućeni prisjetit će se kako je sličan sustav predstavljen 2019. godine, dvije godine nakon početka razvoja sustava parkiranja. Osnovna razlika je da je tada korištenje bilo dosta ograničeno na testna vozila, dok novo omogućava interakciju s vozilima u privatnom vlasništvu, odnosno ulazak autonomno upravljanih vozila (razine 4) u javni promet.
>> Odobrila njemačka vlada: Mercedes je prvi koji smije voziti bez vozača
Mercedes i Bosch planiraju uslugu proširiti na još garaža u Njemačkoj, a potom bi se usluga implementirala i u drugim europskim zemljama.