Može li se kupiti novi auto za manje od 15.000 eura?
UPRAVO to se pitaju i u Njemačkoj gdje mnogi pamte ne tako davna vremena kad su novi auto startali za manje od 10.000 eura.
Pitanje koje si postavljaju mnogi u Hrvatskoj postavili su i u njemačkom ADAC-u. Još 2019. godine najjeftiniji novi auto mogao se kupiti za manje od 10.000 eura, i to vjerojatno bilo gdje u Europi. Danas je situacija kudikamo drukčija, pa ako izuzmemo četverocikle, za manje od 10.000 eura se ne nudi ništa što nalikuje automobilu.
Da stvar bude gora, ponuda je vrlo oskudna i ako podignemo ljestvicu na ne tako malih 15.000 eura. ADAC tu vidi tek četiri opcije, i to modele Dacia Sandero, Citroën C3, Fiat Panda i Mitsubishi Space Star. Vrlo vjerojatno je ovo stanje s ponudom najjeftinijih modela i glavni razlog zašto je Sandero toliko uspješan u Europi.
Ali pritom ne treba zaboraviti kako je Sandero još 2019. godine stajao oko 7000 eura. Sada je na razini od 11.300 eura, i to u Njemačkoj, zahvaljujući činjenici da se nudi izvedba sa 65 KS. U Hrvatskoj je pak start na snažnijoj opciji s 90 KS, i po cijeni od 14.000 eura koja ne uključuje klima-uređaj (doplata 480 eura).
Još jedan model ispod granice od 15.000 eura je vremešna i još uvijek simpatična Fiat Panda. Start joj je na 14.990 eura, u Njemačkoj i Hrvatskoj, a kod nas se radi o inačici sa 70 KS i opremi koja uključuje klimu. Naš je savjet je probiti granicu i doplatiti za verziju sa starim 1.2 motorom i plinskom instalacijom - kultna Panda ovdje pokazuje sve svoje potencijale.
Ponuda u Hrvatskoj
Druga dva modela koja ADAC spominje, Citroen C3 i Mitsubishi Space Star, dostupni su i u Hrvatskoj, ali po cijenama koje se kreću iznad spomenutog 'limita'. Dobri su to automobili koji nude dosta komfora, nešto opreme i dovoljno jamstva, a stoje 15.800, odnosno 16.400 eura.
Naši kandidati u cjenovnom limitu su Kia Picanto i Hyundai i10, tehnološki blizanci koji se nude po startnoj cijeni od oko 14.800 eura. Neznatno skuplji je Renault Twingo, a preko limita ulaze još automobili kao što su Suzuki Ignis (od 15.600 eura) i Swift, Seat Ibiza, Kia Rio...
Rabljeni ili novi?
Vječna dilema nikad nije bila aktualnija. Novi automobili su drastično poskupjeli, ali istovremeno s rastom cijena prati ih i tržište rabljenih automobila. Stoga je tu vrlo teško dobro odvagnuti i naći optimalno rješenje, posebno ako ne znate želite li novi ili rabljeni auto.
Ako kupujete novi automobil, naš je savjet definitivno malo se dodatno rastegnuti. Odlučite li odvojiti dodatnih tisuću eura, ponuda je osjetno bolja. Naravno, zaboravite da ćete za manje od 20.000 eura naći bogato opremljen obiteljski automobil s relativno snažnom motorizacijom. Ta vremena su iza nas i neće se ponoviti. U klubu najjeftinijih ADAC kaže da je Sandero najbolja opcija.
U potrazi za rabljenim autom naš je savjet definitivno ići u smjeru manje popularnih modela renomiranih proizvođača. Osjetno bolje ćete proći birate li MPV ili karavan naspram crossovera, a pritom, osim možda estetike, ne gubite ništa.