Samo 13 električnih auta pogodno za duga putovanja, pokazalo istraživanje
NEDOVOLJNO velik oslonac isključivo na struju i dalje se navodi kao čest nedostatak električnih automobila.
Njemački autoklub ADAC proveo je novi test u kojem je analizirao više od 80 električnih automobila kako bi utvrdio koji su pogodni za duga putovanja.
Konačnu ocjenu formirao je na temelju osnovnih parametara utvrđenih u svom posljednjem EcoTestu. Električne aute testiralo se s baterijom napunjenom na 90 posto jer većina vlasnika na put krene s odstupanjem od 10 posto.
Testiranjem je uzeto u obzir i dodatno punjenje na brzom punjaču tijekom 20-minutne pauze u idealnim uvjetima.
Hyundai na vrhu
Najbolje je prošao Hyundai Ioniq 6 s baterijom od 77.4 kWh i pogonom na zadnje kotače, koji je postigao ukupan domet od 931 kilometar s jednim zaustavljanjem i dodatnim kratkim punjenjem.
Lucid Air je stao nakon 859 kilometara, BMW iX prešao 835, Mercedes EQS 825, EQE SUV 806, a Polestar 2 801 kilometar.
Dakle, to su električni automobili pogodni za duga putovanja, zaključio je ADAC.
Druge dvije kategorije
Međutim, Nijemci su u prvoj kategoriji tražili vozila koja mogu prijeći put od preko 750 kilometara s jednim zaustavljanjem i dodatnim punjenjem kao "potpuno pogodna za velike udaljenosti".
Na njihovom testu s više od 80 vozila, njih samo 13 postiglo je taj rezultat, uključujući šest navedenih vozila koja prelaze 800 i više kilometara.
Druga kategorija su vozila s dometom između 500 i 750 kilometara, a takva su ocijenjena kao vozila "pogodna" za velike udaljenosti ili ona pogodna za velike udaljenosti s nešto duljim vremenom punjenja. U toj kategoriji bilo je najviše vozila, čak 42.
Njemački autoklub uvrstio je i skupinu auta koji su "uvjetno pogodni" za veliku kilometražu (400-500), a takvih je na testu bilo 14.
Međutim, zadnja kategorija su vozila neadekvatna za dalja putovanja s dometom manjim od 400 km, a tu se na dnu liste našao Fiat 500e, s manjom baterijom od 23.8 kWh, koja je na testu omogućila domet od svega 233 kilometra usprkos dodatnom punjenju, što i nije iznenađujuće jer je to gradski auto.
Tesla ni blizu vrha
Zanimljivo je da Teslini modeli koji imaju reputaciju električnih auta za duge relacije u ovom testiranju nisu na vrhu. Teslin Model X Long Range zauzeo je 13. mjesto kao najbolji Tesla, a Model 3 s maksimalnim dometom tek je 23. na ljestvici.
Prilikom kupovine električnog automobila ADAC preporučuje kupcima da obrate pažnju ne samo na veličinu baterije već i na potrošnju energije i vrijeme punjenja.