Objavljena nova statistika pouzdanosti. Evo koji se auti najmanje kvare na cesti
NJEMAČKI autoklub (ADAC) objavio je novu statistiku kvarova koja uključuje i vozila is 2021. godine. Prema njoj električni auti stoje bolje i bilježe 2.8 kvarova na 1000 vozila, dok je takozvani postotak kvarova za modele s motorima s unutarnjim sagorijevanjem 6.4.
Novi podaci sugeriraju sve veću pouzdanost električnih auta
U 2020. godini tri godine stara električna vozila imala su 1.9 kvarova manje od motora s unutarnjim sagorijevanjem. To sugerira sve veću pouzdanost električnih vozila, premda je još prerano za konačnu ocjenu njihove opće otpornosti na kvarove.
ADAC-ovi mehaničari intervenirali su prošle godine više od 3,5 milijuna puta. S 44.1 posto, najčešći uzrok kvarova u 2023. i dalje je neispravan ili ispražnjen akumulator. Broj dva su problemi s motorom ili menadžmentom motora (22.8 posto), a slijede kvarovi na starteru, alternatoru, električnom sustavu i rasvjeti (10.5 posto). Gume (8.8 posto) i sustavi za zaključavanje (7.1 posto) zauzeli su četvrto i peto mjesto. Raspodjela je slična kao i lani.
Pažljiviji pogled na nova vozila registrirana 2021. godine pokazuje da je akumulator i ovdje slaba točka - za motore s unutarnjim sagorijevanjem i električne automobile. Sa stopom kvarova od 2.4 kvara na 1000 registriranih vozila, automobili na klasični pogon znatno su ispred električnih (1.2). Također je jasna razlika između klasičnih pogona (1.4) i električnih vozila (0.9) kada je u pitanju drugi najčešći uzrok kvarova - neispravne gume. To je vjerojatno zbog manje kilometraže električnih vozila, prenosi HAK revija.
Značajne razlike također se mogu vidjeti u problemima oko motora: dok je ovo područje odgovorno za 1.2 kvara na 1000 vozila 20021. godine na automobilima s konvencionalnim pogonom, to je samo 0.2 kvara na modelima na električni pogon. Međutim, jedva da postoje razlike između tipova pogona kada su u pitanju kočnice, podvozje i komponente karoserije.
Za trenutnu statistiku uzeti su u obzir svi kvarovi koji su se tijekom 2023. godine dogodili na vozilima starosti od 3 do 10 godina (prvi put registrirani između 2014. i 2021.). Ispitano je ukupno 156 modela iz dvadesetak marki automobila. Preduvjet je da vozilom ima najmanje 7000 novih registracija unutar prve dvije godine. Ako je ovaj uvjet ispunjen, ocjenjuju se sva godišta vozila s najmanje 5000 registracija. Novi modeli u statistici 2023. godine uključuju električne modele VW ID.4 i Škoda Enyaq.
Izbor pouzdanih modela još uvijek je dobar u većini klasa vozila.
Auti iz 2021.
Lideri među vozilima starim tri godine u trenutnoj statistici su:
-
BMW i3 (0.4 kvarova na 1000 vozila)
-
Mini (0.4)
-
BMW X1 (0.7)
Kod mikro automobila u prve tri godine najpouzdaniji su:
-
Suzuki Ignis
-
Toyota Aygo
-
VW up!
Kod gradskih automobila, uz Mini i BMW i3 tu su još:
-
Škoda Kamiq
-
Peugeot 2008
-
Seat Arona
U kompaktnoj klasi, uz BMW X1 izdvajaju se:
-
BMW serija 1
-
BMW serija 2
-
BMW X2
-
Cupra Formentor
-
Mercedes-Benz A klasa
-
Mercedes-Benz B klasa
-
Mercenz-Benz GLA
-
Seat Atecs
-
Škodu Scala
-
VW ID.3
U srednjoj klasi pouzdanošću se nakon tri godine korištenja ističu:
-
Audi A4
-
Audi A5
-
Audi Q5
-
BMW serije 3
-
BMW X3
-
Mercedes-Benz GLC
-
Tesla Model 3
-
VW ID.4
Posljednje mjesto zauzeli su Toyota Yaris (27.8), Ford Kuga (25.4) i Toyota C-HR (22.0), među autima koji su prvi put registrirani 2021. godine.
2019. godište
No kakva je situacija s automobilima koji su, na primjer, 2019. godište, koje često uvozimo iz Njemačke. Tu je, naravno, više kvarova na 1000 vozila, a kvalitetom se izdvajaju sljedeći automobili.
Mikroautomobili:
-
Suzuki Ignis (2.7)
-
Fiat Panda (3.6)
-
VW Up! (3.2)
Mali gradski auti:
-
BMW i3 (0.4)
-
Mini (1.8)
-
Suzuki Swift (1.9)
-
Suzuki Vitara (2.3)
-
Citroen C3 (2.4)
-
Renault Zoe (2.9)
Kompakti:
-
BMW X2 (2.2)
-
BMW X1 (2.5)
-
Škoda Scala (2.3)
-
Volvo XC40 (1.8)
-
VW T-Roc (2.6)
Srednja klasa:
-
BMW X3 (1.7)
-
Audi A4 (2.8)
-
Volvo XC60 (3.0)
Prema statistikama, očekivano, najviše se kvare vozila u dobi od 18 do 23 godine.
Cijelu statistiku pogledajte na ovom linku.