(Opet) osvježena G klasa
VJEČNO mlada G klasa je prošla kroz još jedan facelift koji samo potvrđuje njeno vodeće mjesto među tzv. luksuznim terencima.
Naime, od 1979, kada je ovaj model predstavljen, pa do danas G klasa je prošla kroz zavidan evolucijski proces od specijaliziranog off-road vozila do luksuznog automobila koji se podjednako dobro snalazi na asfaltu i van njega. Posljednje promjene su obuhvatile vanjštinu, interijer te pojedine tehničke značajke vozila.
Ako krenemo izvana prvo vrijedi spomenuti nova LED svjetla te bočne retrovizore koji su minimalno, no ipak uočljivo izmijenili izgled. Interijer donosi potpuno redizajniranu instrumentnu ploču (s novim zaslonom u boji) i središnji stup, a kvaliteta materijala i izrade je dakako na visokoj razini.
Dugački popis sigurnosne opreme se može proširiti sustavom prepoznavanja objekata u tzv. mrtvom kutu, potom Parktronicom za pomoć pri parkiranju te prilagodljivim Distronic Plusom. Infotainment nimalo ne zaostaje za sigurnošću, s G klasom je dostupan Command online sustav koji uključuje navigaciju i pristup Internetu.
Ponudu modela započinje G350 BlueTEC s V6 dizelskim motorom obujma 3,0 litre. Razvija snagu od 155 kW (211 KS) pri 3.400 o/min i okretni moment od 540 Nm između 1.600 i 2.400 o/min. Slijedi G500 s 5,5-litrenim V8 benzinskim motorom snage 285 kW (388 KS) i okretnog momenta od 530 Nm.
Oba motora su dostupna u izvedbi s dugim međuosovinskim razmakom, a G500 i kao kabriolet s kraćim međuosovinskim razmakom.
Novost u ponudi čine G63 AMG s V8 biturbo motorom snage 400 kW (544 KS) i okretnog momenta od 760 Nm sa standardnim stop-start sustavom te model G65 AMG s V12 bi-turbo motorom. Ovo je najsnažnije serijsko cross-country vozilo na svijetu s obzirom kako njegov pogonski stroj razvija snagu od 450 kW (612 KS) i okretni moment od 1.000 Nm.
G klasa će u Njemačkoj biti dostupna od lipnja, a potom i na drugim tržištima. Nijemci će za njega morati izdvojiti od 85.311 eura za ulazni G350 BlueTEC naviše.