Ovako je trebao izgledati prvi električni Saab

NEDOSTATAK financija zaustavio je daljnji razvoj automobila koji je mogao napraviti pravu pomutnju na tržištu.
Odlaskom Saaba sa scene je nestao jedan od na najposebnijih proizvođača. Neprikosnoven u domeni sigurnosti, švedski je proizvođač bio sposoban za čuda, pa čak i da od Opela napravi premium sportski automobil koji će privlačiti poglede.
Ipak, na kraju su ga tvrdoglavost i nemar za tržišnu konkurentnost stajali bankrota pa je završio u njedrima NEVS-a (National Electric Vehicle Sweden). Konzorcij je preuzeo Saab, a njega kineska megakorporacija Evergrande, koja se, između ostalog, pazite sad ovo, bavi nekretninama.
NEVS je planirao na osnovi Saaba 9-3 razviti električni model, o čemu smo i pisali u nekoliko navrata. Paralelno su razvijali autonomno vozilo i potpuno novi električni model nazvan Emily. Sve to bi od NEVS-a stvorilo visokotehnološku tvrtku u domeni autoindustrije.
Čak su se udružili s Koenigseggom, a Evergrande je kupio britanski Protean Electric, koji se bavi proizvodnjom in-wheel elektromotora. Za dizajn Emily pobrinuo se Simon Padien, prijašnji šef dizajna u Saabu i autor dizajna druge generacije Saaba 9-5.
A onda je stigla pandemija i Evergrande se našao u problemima. 2021. godine pokušao je prodati NEVS i proizvodni pogon u Trollhättanu, a konačno je u ožujku ove godine objavljeno da NEVS ulazi u "način hibernacije" te je 95% zaposlenika dobilo otkaz.
Sada možemo vidjeti i prvi prototip modela zahvaljujući marketinškoj tvrtki Plint Marketing, koja je bila zadužena za marketinške radnje oko premijere novog modela. Šteta jer Emily kao kombinacija Saaba 9-5 i Aston Martin Rapide djeluje doista posebno u današnjem svijetu lišenom dizajnerske kreativnosti.
A sad i malo o tehnikalijama. S elektromotorima smještenim u samim kotačima automobil raspolaže torque vectoring sustavom, a navodno ima dovoljno velike baterije za doseg od čak 950 km po WLTP-u. Christian von Koenigsegg otkrio je kako je automobil u velikoj mjeri dovršen, a prvi i jedini medij koji ga je isprobao je švedsko izdanje Auto Motor und Sporta. Automobil ih je sve iznenadio, posebno jer je izrađen u svega pet mjeseci, i to s timom koji čini 350 inženjera i tehničara.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati