U Europi značajno pala prodaja električnih automobila. U Kini i SAD-u porasla
PRODAJA električnih i plug-in hibridnih vozila u srpnju je porasla 21 posto na godišnjoj razini, ponajviše zahvaljujući rastu u Kini, dok je u Europi zabilježen pad potražnje, objavila je jučer kompanija za istraživanje tržišta Rho Motion. Električnih vozila - potpuno električnih (BEV) ili plug-in hibrida (PHEV) – u srpnju je u svijetu prodano 1.35 milijuna. Od toga ih je 880 tisuća prodano u Kini, što predstavlja rast od 31 posto na godišnjoj razini, pokazuju podaci.
U prvih sedam mjeseci 2024. se broj prodanih plug-in hibrida u Kini povećao za 70 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Najveći kineski i svjetski proizvođač EV-a BYD izvijestio je da je u istom razdoblju povećao svoju svjetsku prodaju BEV-a i PHEV-a za 13, odnosno za 44 posto.
EU uvela carine
U Europi se na mjesečnoj razini u srpnju prodaja smanjila za 7.8 posto, dok je u sedam mjeseci ove godine ostala nepromijenjena u odnosu na isto lanjsko razdoblje. U Njemačkoj, najvećem tržištu električnih vozila u EU, u prvih sedam mjeseci ove godine prodaja je pala 12 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
U SAD-u i Kanadi je prodaja električnih vozila u srpnju porasla 7.1 posto. Ključni "BYD je nastavio s rekordnom prodajom plug-in hibrida i u ovom mjesecu, što je ključan doprinos svjetskoj prodaji jer je njegov obujam prodaje velik", rekao je Charles Lester iz Rho Motiona.
Vozila s produljenim dometom vožnje, hibridni automobili na baterije koji se pune pomoću ugrađenog generatora, također su se prodavali u velikom broju, naveo je Lester. Teško je za očekivati rast potražnje za električnom automobilima u Europskoj uniji, s obzirom da je Unija u srpnju uvela privremene carine na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini - od 17.4 do 37.6 posto.