Studija potvrdila: Ova vozila će pri skretanju najčešće udariti pješaka
IAKO spadaju u red najpopularnijih vozila, osim nezahvalne konstrukcije po pitanju vozne dinamike veliki SUV-ovi imaju još jednu manu.
Najnovija studija tako pokazuje kako u određenim prometnim nesrećama češće sudjeluju velika vozila, a posebno SUV-ovi, monovolumeni i kamioneti. Nakon što je prethodna studija pokazala kako su SUV-ovi fatalniji za pješake, ova potvrđuje tezu i stavlja naglasak na određene scenarije.
Studija se bavi prometnim nesrećama u kojima vozilo nalijeće na pješaka netom prije skretanja u raskrižju. Udio ovakvih nesreća u stradanju pješaka u prometnim nesrećama je oko 16% samo kada gledamo nesreće s fatalnim ishodom.
Prema studiji, vjerojatnost naleta vozila na pješaka na raskrižju pri skretanju ulijevo je dva puta veća za SUV-ove nego za obične automobile. Nadalje, tri puta je veća za velike monovolumene te gotovo četiri puta za pick-up vozila.
U slučaju skretanja udesno vjerojatnost je također osjetno veća za velika vozila, pa je tako 89% veća za kamionete i 63% za SUV-ove. Ako mislite da sve spomenuto ne vrijedi i na europskim cestama, tek ste dijelom u pravu. Istina, ovako velikih vozila je manje, ali opasnost i dalje postoji.
Izvan raskrižja, u slučaju naleta vozila na pješaka kod velikih SUV-ova će biti 25% veća šansa smrtnog ishoda prometne nesreće te 51% ako je na pješaka naletio pickup. "Moguće je da veličina, oblik i pozicija A nosača koji podupire krov na obje strane vjetrobrana otežavaju vozačima velikih vozila da vide pješaka pri skretanju“, objašnjava rezultate Wen Hu iz IIHS-a.
Naleti na pješake su usprkos promjenama u konstruiranju vozila sve veći problem. Kad su u pitanju američke ceste, broj poginulih pješaka u prometu raste od 2009. godine. Do 2020. godine, kad je u prometnim nesrećama zabilježeno 6500 smrtnih slučajeva pješaka i 54.700 ozlijeđenih, zabilježen je porast od 59%.
Glavno objašnjenje za ovaj trend nije rast broja vozila, već rast dimenzija vozila.