Toyota Prius: Četvrt stoljeća prvog modernog hibrida
TOYOTA je prva u svijetu komercijalizirala gotovo stoljeće staru ideju hibridnog pogona.
Dogodilo se to točno dan prije potpisivanja protokola iz Kyota. Toyota je upravo zbog protokola drastično ubrzala razvoj Priusa i predstavila ga je godinu dana prije planiranog termina - 10. prosinca 1997. godine.
Malo tko je očekivao ovakav uspjeh simpatičnog Toyotinog automobila neobičnog izgleda. Prius je doživio četiri generacije, iščekuje petu, a do danas je prodan u više od 5.05 milijuna primjeraka. U međuvremenu je dobio i praktičniju Plus izvedbu, inačicu s pogonom na sve kotače, te plug-in hibridno izdanje, a sada će (u Europi) uz potpuno novi izgled prijeći u potpunosti u tabor plug-in hibrida.
Toyota je prvih godina na svakom prodanom primjerku gubila novac, a onda je ulaskom u novi milenij Prius postao pravi globalni model. Prva generacija je imala 1.5-litreni benzinski motor i kompaktni elektromotor visokog okretnog momenta, nudeći uzorne performanse uz dvostruko manju potrošnju goriva i dvostruko manje emisije CO2.
Druga generacija na tržište je stigla 2003. godine, a donijela je nove standarde u pogledu aerodinamičnosti, s iznimno malenim koeficijentom otpora zraka od samo 0.26, kao i nov ikonski klinasti oblik s formom hatchbacka s pet vrata.
Hibridna se tehnologija brzo razvijala i novi Toyotin hibridni sustav, Toyota Hybrid System II, u drugoj generaciji modela Prius imao je 15 posto manju potrošnju goriva i 50 posto snažniji elektromotor, koji se i sad upotrebljava za bolje performanse i veću učinkovitost. Poboljšana baterija, manje težine i veće izlazne snage, prvi put je omogućila modelu Prius vožnju samo na struju.
Vodeća pozicija u segmentu hibridnih vozila dodatno se učvrstila 2009. godine s trećom generacijom Priusa, koji je izašao i odmah postao tehnološki najnapredniji automobil na svijetu, s još 10 posto manjom potrošnjom goriva i 14 posto nižim emisijama CO2. Sada je dolazio s većim 1.8-litrenim motorom i redizajniranim elektromotorom. Prius Plug-in plasiran je na tržište 2012. kao jedan od prvih plug-in modela u Europi. Već tada imao je doseg od 25 km.
Četvrta generacija je na tržište plasirana 2015. godine i bila je prvi model koji upotrebljava Toyotinu novu globalnu strukturu (TNGA). To je donijelo osjetno bolja vozna svojstva i udobnost u vožnji. Predstavljena je i nova plug-in hibridna verzija, s dosegom samo na struju od 45 km.
>> FOTO Toyota je radikalno izmijenila dizajn Priusa, uskoro u prodaji
Sada čekamo dolazak pete generacije koja je upravo predstavljena. U Europu dolazi u formi plug-in hibrida, i to sredinom iduće godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati