Vrijeme je da na gamere počnete gledati drugačije
GAMERI odavno više nisu samo subkultura zagriženih fanova videoigara koji ne izlaze iz kuće. Vjerojatno to nikada nisu ni bili. Danas kada su videoigre najjača zabavna industrija na svijetu i više od dvije milijarde ljudi igra videoigre, potpuno je jasno da predrasudama nema mjesta. Međutim, popularizacijom esporta mijenja se i percepcija gamera. Oni najbolji predstavljaju industriju i ne samo da posjeduju nevjerojatne vještine u igri, već su globalne zvijezde i zarađuju milijune, a to nosi i određenu odgovornost. Recimo, kako izgledaju, kako se ponašaju i kakve poruke šalju svojim mladim obožavateljima. Na naslovnoj slici se tako nalazi najbolja hrvatska CS:GO ekipa, a ne modeli za reklamu odjela za maturalnu večer. Ili su oboje?
>Evo zašto je A1 Adria League jedan od najvažnijih esport projekata u Hrvatskoj
Nemojte se čuditi kad vam klinac kaže da želi postati profesionalni gamer ili streamer. Štoviše, takve ćemo izjave slušati sve češće i potpuno opravdano. Nevjerojatan rast industrije videoigara otvara prostora za nova zanimanja, a predstavnici te industrije su upravo gameri ili streameri. Svaki nogometni klub ima oružara, ali svi smo mi željeli biti nogometaši. Za popularnost u školi prije dvadesetak godina bilo je dovoljno biti dobar u nogometu ili košarci, danas roditelji svojoj djeci plaćaju instrukcije iz Fortnitea kako ih druga djeca ne bi zadirkivala u školi. Biti gamer danas je cool, bilo je i prije, ali samo u određenim krugovima. Danas svi igraju, igraju se i djevojke, nogometne zvijezde streamaju na Twitch.tv platformi i golove slave s referencama iz videoigara. Dakle, i oni su gameri.
Esport kao svojevrsni vrhunac natjecateljskog gaminga odradio je veliku ulogu u tome. Danas profesionalni gameri nisu samo najbolji igrači na svijetu, već se gleda i njihov zvjezdani potencijal, karizma i naravno, izgled. Esport turniri preselili su se s raznih sajmova i malih boothova u najveće sportske arene. Uz prijenose na internetu koje prate milijuni natjecanja sve češće prenose i nacionalne televizije, a to naravno dodatno privlači i endemske i ne-endemske sponzore.
Kultni statusni simbol Mercedes-Benz najbolje igrače na ESL One Dota 2 turnirima nagrađuje skupocjenim automobilom. Zašto? Zato što tog igrača milijuni smatraju uzorom, on je kul i ta se tvrtka odlučila na vrijeme obratiti mladoj publici koja će za koju godinu kupovati automobile. Naravno, kao i u svakoj drugoj priči, nemaju svi najbolji igrači jednak potencijal postati globalne zvijezde, ali na tome se intenzivno radi u esport industriji.
Priča o esport zvijezdama počela je prije 20-ak godina u Južnoj Koreji, u kojoj je između ostalog i nastao moderan esport. Tamošnji igrači uživali su zvjezdani status, prolazili kroz edukacije kako da se ponašaju kao zvijezde po uzoru na njihove K-pop zvijezde. Pomalo distancirano, nisu često davali autograme, izjave su bile kontrolirane, a oni hladni kao led. Publika ih i dan danas gleda kao bogove, a suprotni spol vrišti na svaki nevjerojatni potez. Očekujte to uskoro u puno većoj mjeri i na zapadu.
Za primjere toga kako najbolji igrači rade tranziciju iz igrača u zvijezdu ne trebamo tražiti daleko. Nikola "NiKo" Kovač jedan je od najboljih i najpopularnijih CS:GO igrača na svijetu. Glavni uzrok tome je njegova nevjerojatna vještina u igri, ali u posljednje dvije godine NiKo je napravio velike iskorake i u drugom smjeru. Transformacija je lijepo vidljiva iz usporedbe dolje. Nakon prelaska iz mousesportsa u FaZe Clan NiKo je postao puno eksponiraniji i novi sponzorski ugovori i odlični rezultati značili su da se sve češće pojavljuje u medijima, shvatio je to i on te smršavio 10-ak ili više kila te se više posvetio svom stilu i izgledu. Na Instagramu ga prati više od 210 tisuća ljudi, a on nije samo jedan od najboljih CS:GO igrača, već i jedna od najvećih esport zvijezda.
Drugi primjer je naš Luka "Perkz" Perković koji mi je u razgovoru ranije ove godine otkrio kako planira još češće ići u teretanu te piti isključivu vodu tijekom sezone. Iako su rezultati već tad bili vidljivi, na nedavno završenom League of Legends World Championshipu vidjelo se da je Perkz u izvrsnoj formi. Nije odlazak u teretanu profesionalnim gamerima samo mogućnost da porade na sebi, već i obaveza. Od najboljih se očekuje fizička izdržljivost i veća otpornost na ozljede. Dolazak u profesionalni tim znači i reguliranje prehrane i obaveznu fizičku aktivnost. Vježbati igru od šest do 10 sati dnevno podrazumijeva da to možete i fizički izdržati bez ikakvih posljedica. Esport industrija upravo tom segmentu pridaje sve veću važnost, a prepoznala je to i prehrambena industrija koje sve češće izbacuje proizvode namijenjene upravo gamerima. Tyler "Tyler1" Steinkamp je popularni League of Legends streamer koji tako prodaje svoje shakere i preworkout suplemente. Kakav spoj.
Vratimo se sada na naslovnu sliku ovog članka. Na njoj se nalaze CS:GO igrači Locastic Esportsa, esport projekta splitske agencije Locastic. Hrvatska petorka posljednjih mjeseci bilježi odlične rezultate kao što je direktan plasman na LAN završnicu A1 Adria League, a nedavno su se plasirali i na ESL Southeast Europe Championship LAN završnicu u Bukureštu vrijednu 10 tisuća eura.
Odličan marketinški posao koji radi Locastic Esports rezultirao je suradnjom s Varteksom u promociji brenda DiCaprio. Najbolji hrvatski kanteraši tako su nakratko preuzeli ulogu modela, odjenuli hrvatska odijela, a rezultati su fenomenalni. Iako se suradnja čini sasvim logična jer oni su mladi muškarci, a takvima trebaju odijela i idemo se obratiti njihovoj publici, to dosad nismo vidjeli na ovim prostorima. U vrlo kratkom periodu i hrvatski je esport tako napravio važan korak, od štampanih jeftinih majici s natpisom na prsima do DiCaprio odjela te od suradnji isključivo s endemskim sponzorima do suradnje s tvrtkom koja dosad nije imala nikakav doticaj s gamingom. I to domaće kompanije i sve to na obostranu korist i zadovoljstvo. Pa ponesite ih dečki i u Bukurešt, dobro vam stoje.
Prištavi, pretili i povučeni? Ima nas i takvih, ali vrijeme je da se na gamere počne gledati drugačije. Najveće gaming i esport zvijezde danas šalju potpuno drugačiju poruku, a ona odavno nije samo sjedenje i igranje igrica.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati