Autonoviteti na crash testu, BMW jedini razočarao
OD CJELOKUPNE grupe testiranih automobila samo je BMW iznenadio, i to negativno.
Iza nas je prva ovogodišnja serija testova. U ovom krugu EuroNCAP je testirao po pitanju aktivne i pasivne sigurnosti pet modela, i to BMW serije 2, Lexus NX, Renault Megane E-TEch te nedavno redizajnirani VW Polo i novi VW Taigo. Model VW ID.5 je preuzeo ocjene za ID.4, a Ford Tourneo Connect od blizanca iz VW-a (Caddy).
BMW serije 2 Coupe
Dovoljno je reći da je ovo jedini auto koji je razočarao jer je ujedno jedini koji je dobio četiri zvjezdice. Glavni razlog je sustav autonomnog kočenja u hitnim slučajevima, koji se nije iskazao u slučaju naleta na biciklista. U pogledu zaštite ostvario je 82% za odrasle te 81% za djecu.
Lexus NX
Lexus NX je izrađen na osnovi Toyote RAV4, pa ni tu iznenađenja nema. Nakon što je Toyota riješila probleme na elektronici koji su isplivali na površinu pri testovima izbjegavanja losa, sve je sjelo na svoje mjesto. U slučaju NX-a radi se o 83% zaštite odraslih putnika, 87% zaštite djece, čak 91% u pogledu sustava asistencije.
Jedina zamjerka ide na račun manjkavih tehničkih informacija, a koje dakako nisu utjecale na konačnu ocjenu.
VW Polo
Redizajnirani Polo je pohvaljen jer je faceliftom dobio središnji airbag i bolji ADAS. Zaštita odraslih putnika je procijenjena s 94%, a djece 80%.
VW Taigo
Novitet je postavljen na osnovu Pola pa očekivano nema iznenađenja. Nešto je bolji u zaštiti djece (84%), dok je sve ostalo kao i kod Pola.
Renault Megane E-Tech
Za razliku od modela Zoe koji je nazadovao, Megane E-Tech je pokazao kako se Renault vratio na stari put. Novi Megane ocijenjen je s 85% za zaštitu odraslih i 88% za zaštitu djece zahvaljujući konstrukciji koja pruža iznimnu zaštitu i čak sedam zračnih jastuka. U kategoriji zaštite osjetljivih sudionika u prometu ostvario je ocjenu 65%, a u kategoriji sustava za pomoć u vožnji 79%.
Na vjetrobranskom staklu novog Meganea E-Tech Electric nalazi se i naljepnica s QR kodom. Namijenjena je spasilačkim službama koje je prilikom intervencije mogu skenirati i vrlo brzo zaključiti da je riječ o električnom vozilu. Pruža i pristup informacijama o konstrukciji automobila (lokaciji baterije i zračnih jastuka, mjestima za brzo i sigurno rezanje) – što vrijeme potrebno za izvlačenje žrtve sudara može skratiti za čak 15 minuta, ističu u Renaultu
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati