Prije 10 godina Peugeot je promijenio način vožnje automobila
PEUGEOTOV revolucionarni i-Cockpit napunio je deset godina.
Upravo tako, i-Cockpit je nastao prije više od deset godina. Pri premijeri novog 208 automobilski svijet ostao je iznenađen tim konceptom. Podignuti mjerni instrumenti i minimizirani upravljač omogućili su da u ovom Peugeotu više ne gledamo kroz upravljač, već preko njega.
Od tada je proizvedeno više od deset milijuna primjeraka s ovim konceptom. On se godinama usavršavao, ali središnje premise su ostale iste:
- Kompaktan upravljač za bolji osjećaj u vožnji i optimalnu upravljivost
- Izdignuti ekran koji vozaču omogućuje pregled svih informacija povezanih s vožnjom bez potrebe za pomicanjem pogleda s ceste
- Veliki središnji zaslon na dodir, nadohvat ruke i u vidnom polju, omogućuje vozaču da upravlja glavnim funkcijama automobila.
Danas je i-Cockpit dio svakog Peugeota, što omogućava korisnicima da dožive nešto drukčiju ergonomiju vožnje, a sudeći po onome što se vidjelo na ovogodišnjem CES-u, uskoro ćemo svjedočiti novoj evoluciji sustava.
Podsjetimo, priča o i-Cockpitu započela je 2010. kad je na Salonu automobila u Ženevi predstavljen konceptni automobil Peugeot SR1. Elegantni coupe-kabriolet donio je neke od zamisli koje marka razvija, pa i revolucionarni položaj vozača koji je okrenuo tradicionalna pravila o dizajnu i ergonomiji naglavačke.
Pod pretpostavkom da je najbolji položaj za čitanje informacija s ekrana u ravnini očiju, novi položaj u kombinaciji s manjim upravljačem doveo je do nastanka posve novog sustava, predstavljen je HUD zaslon, a potom i zaslon osjetljiv na dodir.
Sustav je prije toga predstavljen brojnim korisnicima iz Francuske i Njemačke koji su imali prilike paralelno testirati vozila s konvencionalnom prednjom armaturom te prototip s uzdignutom pločom i manjim volanom. Povratne informacije su bile odlučne i Peugeot je donio odluku koja je drastično izmijenila koncept interijera i vozačkog sučelja.
Peugeot 208, serijski opremljen sustavom i-Cockpit, predstavljen je 2012. i izazvao je oduševljenje. Potvrđeno je kako koncept donosi veći užitak u vožnji, ali i veću udobnost. Također, primjena ovakvog koncepta pokazala je veću dozu sigurnosti jer vozač ne mora skretati pogled s ceste, a i manje se umara.
Druga generacija modela 3008 i 5008, predstavljena 2016., bila je opremljena inačicom s digitalnim zaslonom od 12.3 inča koji se može personalizirati, a ispod središnjeg zaslona postavljeni su prekidači koji dodatno pojednostavljuju pristup glavnim funkcijama. U drugoj generaciji modela 208, predstavljenoj 2019., uvedena je 3D digitalna instrumentna ploča.
i-Cockpit otišao je još korak dalje u modelima 308 (2021.) i 408 (2022.), kad je uveden novi i-Connect infotainment sustav s novim kompaktnim upravljačem. On može prepoznati položaj ruku vozača kad upotrebljava sustave za pomoć u vožnji prekidačima osjetljivim na dodir, koji se mogu konfigurirati za klimatizaciju, telefonske kontakte, radijske postaje i postavke za pokretanje aplikacija, pri čemu korisnik sam odabire koju će funkciju postaviti.
Peugeot Inception, predstavljen na sajmu CES u Las Vegasu početkom godine, pokazuje koncept u još intuitivnijem obliku s revolucionarnim novim upravljačem Hypersquare, koji nudi nove funkcije za generaciju odraslu uz tablet-računala i pametne telefone.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati