Nećete vjerovati kako je adidas došao do svog legendarnog loga
Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
ADIDAS svoje korijene vuče iz razdoblja nakon Prvog svjetskog rata. Obitelj Dassler, predvođena osnivačem Adolfom (Adijem) Dasslerom, upustila se u posao proizvodnje obuće u kući njegove majke.
Kako navodi Britannica, prekretnica za njihovu tvrtku dogodila se tijekom Olimpijskih igara u Berlinu 1936., kada je američka atletičarska zvijezda Jesse Owens obula tenisice navodno poklonjene od Adija Dasslera, privlačeći međunarodnu pažnju i postavljajući pozornicu za globalno priznanje.
Poremećaji Drugog svjetskog rata predstavljali su izazove za marku, dok su Adi i njegov brat Rudolf radili na obnovi tvrtke Gebrüder Dassler Schuhfabrik. Do 1948. osobni razdor između braće postao je nepopravljiv, što je dovelo do podjele u poslu. Rudijeva tvrtka na kraju je postala Puma, dok je Adijev pothvat postao adidas.
Upravo ova priča o nastanku dva kultna sportska brenda postala je viralna na TikToku u posljednje vrijeme. No mnogima je najinteresantnija priča o evoluciji adidasovog loga do današnjeg. Zbog toga smo odlučili sastaviti popis zanimljivih činjenica koje vjerojatno niste znali o njemu.
Tijekom prošlog stoljeća bilo je mnogo promjena u izgledu i brendiranju tvrtke. Do sredine 20. stoljeća adidasov logo počeo je poprimati oblik s identitetom sličnim današnjem.
1. Oblik slijedi funkciju
Kako piše nss magazine, izvorno Gebrüder Dassler Schuhfabrik, onaj koji sada svi znaju kao adidas koristio je dvije trake s vanjske strane tenisica za trčanje kako bi pružio veću stabilnost i potporu stopalima tijekom utrke.
Kada se tvrtka raspala 1948. zbog tenzija koje nikada nisu prestale između dva brata Dassler, adidasu nije bilo dopušteno nastaviti koristiti dvije potporne trake, a četiri su bile previše. Logično bi bilo koristiti tri, ali to nije bilo tako jednostavno.
2. Dvije boce viskija i 1600 eura
Kad je Adi Dassler pomislio da su tri "potporne" trake najbolji način za predstavljanje njegove novonastale tvrtke, otkrio je da prava na taj logo nisu besplatna. Pripadala su jednoj tvrtki koja je proizvodila sportsku obuću, finskom Karhu, osnovanom 1916., koji je, zahvaljujući Kanyeu Westu koji ih je nosio 2017., doživio vrtoglavi porast prodaje.
No Adi nije klonuo duhom, bio je odlučan da se dočepa tog loga i dao je sve od sebe da uspije. Novorođeni adidas kupio je logo za dvije boce dobrog viskija i svotu novca koja odgovara današnjih 1600 eura.
Adidas nikada nije službeno potvrdio priču o tome kako je kupio logo.
3. Trefoil
S vremenom je adidas shvatio da je došlo vrijeme za razvoj logotipa koji odražava i modernost i pravu prirodu tvrtke te je 1972. godine - tijekom Olimpijskih igara u Berlinu - predstavljena takozvana djetelina.
Trolisni logotip trebao je prikazati raznolikost proizvoda, a istovremeno uključivati ikonične tri linije po kojima je marka brzo postala poznata. Tri lista navodno predstavljaju Sjevernu Ameriku, Europu i Aziju - tri kontinenta na kojima su se prodavale adidas tenisice.
Ovaj logo ujedno je pomogao brendu da se integrira u pop kulturu te se mogao vidjeti na popularnim glazbenicima i bendovima, kao što su The Doors, The Sex Pistols, Bob Marley i David Bowie. Djetelina s tri lista je bila prepoznatljiv simbol adidasa od 1972. do 1998. godine.
4. Evolucija Three Stripesa
Od 1998. nadalje tri pruge (ili crte) su prošle restilizaciju u ono što danas vidimo na adidasovoj obući - tri paralelne pruge. Tri pruge raspoređene su u ikonu u obliku planine koja predstavlja prepreku koju treba savladati.
5. adidas i tužbe protiv svih koji koriste sličan logo
Adidas je poznat po tome da diže tužbe protiv tvrtki koje koriste logo koji podsjeća na njihov s tri pruge. Jedan od primjera seže u 2008. godinu, kada je sud u Oregonu natjerao tvrtku Payless ShoeSource, koja se bavila prodajom obuće, da adidasu plati iznos od oko 305 milijuna dolara jer je, navodno, prodavala cipele s dvije, tri i četiri kose bočne pruge koje su bile previše slične adidasovim. Ovaj iznos se smatra najvećom presudom u slučaju zaštitnog znaka.
Sudski spor je započeo 1994. godine i prvotno je završio dogovorom prema kojem Payless više neće prodavati tenisice s kosim bočnim prugama, bez obzira na broj. Payless je zapravo prestao prodavati obuću s tri kose pruge, ali je nastavio proizvoditi i prodavati obuću s dvije ili četiri okomite i ravne pruge. Adidasu to nije dobro sjelo i uzeo je maksimalnu odštetu od 305 milijuna dolara, ali ju je naposljetku ipak smanjio na 65 milijuna.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati