Tom Hanks kaže da je ovaj film pogledao 120 puta
TOM HANKS jedan je od najomiljenijih holivudskih glumaca. Otkako je 1980. snimio svoj debitantski igrani film, postao je stalno prisutno lice na kinoplatnima i na malim ekranima. Jednu od najlegendarnijih glasovnih izvedbi ostvario je kao Woody u Priči o igračkama, oduševio je u Brodolomu života i osvojio Oscara za ulogu Forresta Gumpa.
Vjerojatno ste neke Hanksove filmove pogledali više puta, ali on se toliko divi jednom klasiku Stanleyja Kubricka da ga je pogledao otprilike 120 puta.
U intervjuu za Collider slavni je glumac otkrio da obožava film 2001.: Odiseja u svemiru. Taj film iz 1968. zauvijek je promijenio stav prema žanru znanstvene fantastike, koji se u to vrijeme još uvijek doživljavao kao nešto neozbiljno, forma koja je najbolje egzistirala u sferi B filma.
2001.: Odiseja u svemiru nastala je prema knjizi Arthura C. Clarkea te se bavi temom umjetne inteligencije, utjecajem vanzemaljaca na život na Zemlji i ljudskom evolucijom.
O čemu se radi u najvažnijem ZF filmu u povijesti?
Film se sastoji od nekoliko povezanih segmenata, počevši s The Dawn of Man, gdje se prikazuje kako prapovijesni hominidi otkrivaju upotrebu alata nakon susreta s misterioznim crnim monolitom. Ovaj monolit, koji se pojavljuje kroz cijeli film, predstavlja naprednu izvanzemaljsku inteligenciju koja utječe na evoluciju čovječanstva.
Sljedeći segment radnju premješta u budućnost, gdje je monolit pronađen na Mjesecu, a njegovo otkriće pokreće signal prema Jupiteru. To dovodi do misije na Jupiter s posadom koju čine astronauti Dave Bowman i Frank Poole te umjetna inteligencija HAL 9000 koja upravlja svemirskim brodom Discovery.
Film se zatim usredotočuje na odnos između posade i HAL-a, koji postaje nepouzdan i počinje pokazivati znakove defektne logike i autonomnog ponašanja, dovodeći do smrtonosnog sukoba. Bowman uspijeva deaktivirati HAL-a i nastavlja sam put prema Jupiteru.
Završni dio filma, Jupiter and Beyond the Infinite, prikazuje Bowmanove susrete s još jednim monolitom u orbiti Jupitera. Ovdje film prelazi u seriju vizualno apstraktnih i psihodeličnih scena koje prikazuju Bowmanovo putovanje kroz neku vrstu svemirskog portala. To ga dovodi do serije bizarnih iskustava, uključujući susret sa starijim verzijama samog sebe.
Film završava enigmatičnom scenom u kojoj se Bowman transformira u Star Child, biće nalik fetusu koje lebdi iznad Zemlje, sugerirajući novu fazu evolucije čovječanstva.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati