Automobili koje marke su najjeftiniji tijekom 10 godina vlasništva? Evo popisa
KUPOVINA novog automobila je tek inicijalni trošak koji opterećuje kućni budžet. Pravi troškovi kriju se u eksploataciji.
Većina kupaca ne gleda puno dalje od cijene novog automobila i eventualno potrošnje goriva. Međutim, postoji niz troškova koji vlasnika očekuju u budućnosti, a na neke se može utjecati u startu. Izbor manjih kotača, slabijeg motora donosi značajan utjecaj, ali ipak izbor pojedine marke može biti presudan. Upravo to sugerira najnovije istraživanje Consumer Reportsa (CR) koji je provjerio troškove vlasništva automobila po markama, i to na rok od deset godina.
Iako je u pitanju američko tržište na kojem se nude najčešće različiti modeli i uvjeti održavanja, sami trend se itekako može aktualizirati i na europskom tržištu. CR je podijelio troškove na tri razdoblja, a to su 1-5 godina, 6-10 godina te svih deset godina. Naime, kako se servisni intervali razlikuju, postoji određena razlika.
Tako primjerice Volkswagen, koji u prvih pet godina drži 3. mjesto s troškom od svega 1095 dolara nakon 10 godina, pada na tek 15. mjesto uz povećanje troška na čak 6530 dolara. Ali i to je odlično u odnosu na europske rivale.
Ovdje je važno reći da se radi isključivo o troškovima servisa, bilo redovnog ili iz potrebe otklanjanja grešaka, a bez troškova popravaka nakon prometne nesreće. A rezultati su bili zapanjujući, vlasnici financijski najopterećenije marke plaćali su gotovo 20.000 dolara, ili pet puta više u razdoblju od 10 godina, od onih koji voze automobil marke s najnižim troškovima vlasništva.
Marka s najmanjim operativnim troškovima u 10-godišnjem razdoblju je Tesla, što je posebno zanimljivo jer Tesla ne spada u red najpouzdanijih marki. Desetljeće u Tesli u Americi stoji 4035 dolara, kaže CR, u usporedbi s 4900 dolara u Toyoti, 9500 dolara u BMW-u i nevjerojatnih 19250 dolara u Land Roveru.
Iz rezultata je vidljivo kako europske marke zauzimaju začelje tablice s najvećim troškovima. Istovremeno, jednako luksuzan Lexus je na sredini tablice, baš kao i Volkswagen kao jedini europski brend s nešto manjim troškovima vlasništva. Izuzmemo li domaće marke, u gornjem domu su i japanske i korejske marke.
Kakvo je vaše iskustvo s troškovima vlasništva. Mislite li da su troškovi vlasništva vezani uz pojedine marke ili se ipak radi samo o klasi kojoj automobil pripada?
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati