Hoće li u PepsiCo održati svoju riječ i početi proizvoditi zdravije napitke?
Foto: 123rf
DA SE cijeli svijet počeo sve više brinuti o jednom od najvećih problema današnjice - pretilosti - znamo već otprije jer posljednjih godina ponuda i potražnja zdravih proizvoda sve je veća. Međutim, nikada nije bio veliki problem tržište zdrave hrana već veliki industrijski konglomerati koji drže monopol na tržištu i doslovno ga truju svojim nezdravim proizvodima. Prvo što će nam pasti na pamet je prerađivačka industrija, no veći su problem zapravo tvornice slatkih gaziranih napitaka.
Vodeća kompanija na tržištu gaziranih pića u Americi, zemlji pretilih, je PepsiCo koja je pod brojnim pritiscima tržišta prije nekoliko tjedana izašla u javnost s novom odlukom - drastično će smanjiti količinu šećera u svojim proizvodima te su se obvezali da će do 2025. godine dvije trećine svih njihovih proizvoda imati mali udio šećera - maksimalno 100 kalorija po dodanom šećeru u "porciji" od oko 340 grama - bilo da je riječ o napitku ili grickalicama.
"Trenutno oko 40 posto svih naših proizvoda ima smanjeni udio šećera i to ćemo u narednom razdoblju povećati", istaknula je izvršna direktorica PepsiCo koja je prilikom predstavljanja novih planova tvrtke istaknula ustvari i to da otkako je Pepsi startala s politikom smanjenja udjela šećera primijetili su pad potražnje za nekim proizvodima, odnosno na tržištima gdje se briga o pretilosti na nacionalnoj razini ne vodi toliko kao u zemljama sa zdravijim prehrambenim navikama.
Međutim, u pozadini priče naravno stoji i rivalstvo s još jednim divom - Coca-Colom, gdje su se također obvezali da će do 2020. godine dodatno smanjivati udio šećera u svojim proizvodima, za otprilike 10 posto.
I sada ne znamo što da kažemo - vau za tih 10 posto manje šećera u gaziranim pićima Coca-Cole ili još veći vau za obećanje iz PepsiCo, jer moglo bi nam se učiniti da će u svijetu zaista padati udio potrošnje takvih nezdravih gaziranih pića, no puno je to zapravo premalo i ustvari malo nerealno. Naime, potreba PepsiCo da promijeni svoju strategiju ne mora nužno značiti samo puku zabrinutost za ljudsko zdravlje s obzirom da je u ovoj temi iskrsnuo i podatak da je Pepsiju zapravo, otkako je Coca-Cola malo smanjila udio šećera u svojim gaziranim pićima, pala prodaja upravo takvih proizvoda - (pres)slatkih gaziranih pića, a povećala im se prodaja vode i zdravijih sokova.
A to otkriva još nešto - čini se da je doista došlo vrijeme u kojem će se ovakve velike svjetske megakompanije međusobno boriti za naklonost kupaca uz pomoć svojih zdravijih strategija.
Ako ništa drugo, uz takvu metodu konkurentnosti možda će naše naredne generacije moći uživati u puno zdravijim i nadamo se puno manje štetnim finim gaziranim sokovima.