Evo kako vrijeme provedeno pred ekranom utječe na dječji mozak
OGRANIČAVANJE pristupa djece digitalnim uređajima ima mnoge pozitivne posljedice.
"Prekomjerno vrijeme provedeno za ekranom povezano je s raznim negativnim ishodima, uključujući kognitivna kašnjenja i slabije akademske rezultate", stoji u izvještaju istraživanja objavljenog u "JAMA Pediatrics".
Istraživanje, koje je djelomično provela asistentica profesora psihologije Sveučilišta Calgary Sheri Madigan, promatralo je navike korištenja elektronskih uređaja kod gotovo 2500 žena i njihove djece u dobi od dvije do pet godina.
Majke su kroz tri godine podnosile izvještaje o navikama korištenja računala i televizije kod svoje djece, kao i odgovarale na pitanja koja se tiču njihovog razvoja, društvenih odnosa i ponašanja. Istraživači su zatim usporedili podatke u dobi od dvije, tri i pet godina kako bi došli do zaključka.
U prosjeku, djeca su dnevno provodila dva do tri sata ispred ekrana, a pokazalo se kako je to bilo povezano s navedenim rezultatima.
"Previše vremena za ekranom vodi prema nizu propuštenih prilika za učenje i razvoj. Kad dijete gleda ekran, on ili ona propuštaju priliku za šetnju, razgovor i interakciju s drugima", objasnila je Madigan u intervjuu za Time.
No to ne znači da je sve vrijeme provedeno pred ekranima nužno loše.
"Zapravo, uključivanje u digitalne medije kao obitelj može potaknuti zdrave medijske navike", rekla je Madigan. Upravo zato ova studija ističe da je ključno sudjelovanje cijele obitelji u podučavanju djece kako da se ponašaju ili pak kako da doživljavaju stvari koje vide na ekranima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati