Crni dani za nekad slavne kompakte: Ford smanjuje proizvodnju Focusa
NEKAD stjegonoša Fordove ponude danas proživljava teške trenutke.
I na krizom pogođenom automobilskom tržištu crossoveri drže primat. Gotovo svi ostali suočeni su s drastičnim padom potražnje i samim time vrlo upitnom sudbinom. Jedan od takvih modela je Ford Focus, za kojim je potražnja drastično pala. U Fordu su odlučili reagirati, pa će proizvodnja Focusa u tvornici Saarlouis do 29. kolovoza biti drastično smanjena, doznaje Automobilwoche.
Prema aktualnim podacima, tvornica izgrađena još 1970. godine trenutno zapošljava 6190 djelatnika koji rade na proizvodnji Focusa i sportske ST izvedbe. Usprkos smanjenoj potražnji liste čekanja su se popele na 12 mjeseci, a razlog je nestašica dijelova. Tu se posebno misli na SYNC 4 sustav koji se proizvodi u Ukrajini. Kad se sve zbroji, možemo očekivati brojne otkaze, ali i sve duže liste čekanja.
Klimava je i sudbina same tvornice. Ford nije potvrdio ulaganja u tu tvornicu, dok će tvornica u Kolnu bitu modernizirana, kao i pogoni u Craiovi u Rumunjskoj. Radi se o dvije milijarde eura predviđenih za elektrifikaciju.
Prodaja Focusa, koji je nekada disao za vratom Golfu, u svibnju je pala za 28.3% na 27.151 primjerak.
I drugi su u minusu
Ni drugi proizvođači nemaju razloga za optimizam, bar kad su kompaktni modeli u pitanju. Primjera radi, VW Golf, koji je godinama, pa i desetljećima bio europski broj 1, sada je na trećem mjestu iza Dacie Sandero i Peugeota 208. Prodaja mu je u svibnju pala 25.3% na 56.805 primjeraka.
Seat Leon, Golfov brat blizanac ispao je iz top 50 najprodavanijih, a Audi A3 je pao 11.9% na 35.350 primjeraka. Škoda Octavia, svojevremeno europski i hrvatski bestseler, pala je u istom razdoblju 44.7% na 33.024 primjerka, podaci su Dataforcea.