FOTO Ovo je najjači cestovni Mercedes u povijesti
IZUZMEMO li Project One koji je na pola puta između Formule 1 i ceste, ovo je najjači cestovni Mercedes u povijesti.
Dugo iščekivani hibrid pod kapom AMG-a je stigao. Iznenađenje je i ime, pa umjesto GT 73e nosi oznaku GT 63 SE.
A kao i sve ostalo s troslovnom oznakom sportske podmarke, i ovaj je brutalan. Pokreće ga dobro znani 4.0 V8 twin-turbo sa 639 KS i 900 Nm, ali sada uz pomoć elektromotora od 204 KS postavljenog na stražnjoj osovini i usuglašenog s dvostupanjskim mjenjačem i diferencijalom s djelomičnim proklizavanjem. Sve u svemu u maksimumu ispaljuje 843 KS i 1400 Nm. A tu je remenski pogonjen starter-generator za dodatnih 14 KS. Nek se nađe.
U konačnici ova zvijer hvata 100 km/h za 2.9 sekundi, 200 km/h za 10 sekundi i postiže 316 km/h. I pazite sad ovo, prosječna deklarirana potrošnja goriva je 8.6 l/100 km.
Red je spomenuti kako je baterija kapaciteta skromnih 6.1 kWh, ali i još skromnije mase od 89 kg. Automobil ima AC punjač od 3.7 kW, a u Mercedesu naglašavaju kako je tu električni dio isključivo zbog performansi. Istina, postoji i skromni električni doseg od tek 12 km. Ono što je puno zanimljivije je da bateriju hladi 14 litara rashladne tekućine koja konstantno cirkulira oko 560 ćelija održavajući idealnu temperaturu od 45 stupnjeva.
AMG Dynamic Select ima sedam modova rada, i to Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery i Individual. Sve je jasno osim možda Slippery moda namijenjenog skliskoj podlozi kada je snaga reducirana, a krivulja momenta izravnata, dok je regenerativno kočenje isključeno.
Automobil dobiva AMG Ride Control+ samopodesivi zračni ovjes, dok su kočnice kompozitne s diskovima promjera 420 mm i šest-klipnim čeljustima sprijeda te promjera 380 mm straga.
Izuzmemo li oznake i poklopac za punjenje teško ćete pronaći razlike u odnosu na standardni GT 63 4-Door. Istina, popis opcija je dugačak, a uključuje brojne ukrase vanjštine i nekoliko verzija naplataka promjera do 21 inča. Unutra pak samo oplemenjeni zasloni s funkcijama uobičajenim kod hibrida, dok potreba za drugim promjenama nije bilo.
Cijena nije obznanjena, ali domaći mediji kažu kako će u Njemačkoj biti na razini od oko 200.000 eura. Podsjetimo, benzinski GT 63 S koji se povukao iz ponude je stajao 169.500 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati