Nissan Micra 1.2 Tekna: Kvaliteta ispred pakiranja
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
ZA RAZLIKU od prethodnika koji se isticao originalnim dizajnom koketirajući s premium mališanima, nova generacija Micre vraća se korijenima. Opet je to apsolutno nenametljiv automobil koji svoje prave kvalitete krije ispod lima ili pak u kabini.
Najvažnija novost kod četvrte generacije prvog japanskog modela s titulom europskog automobila godine (bilo je to 1993.g) svakako je novi motor. Iako istog radnog obujma kao prethodnik, novi benzinac ima tri cilindra, a nudi će se u dvije izvedbe snage, baznoj sa 80 KS, te DIG-S turbak sa 98 KS. Trenutno je u Hrvatskoj dostupna samo slabija inačica za koju nakon sedmodnevnog testa možemo s punom sigurnošću reći kako zadovoljava očekivanja i potrebe prosječnog vozača, pa i više od toga.
Što se pak dizajna tiče to je možda i najslabija karika Micre. No, uzmemo li obzir njen globalni aspekt prisutnosti na 160 tržišta, te činjenicu kako bilo kakva ekstravagancija u gradskoj klasi redovito nailazi na podijeljena mišljenja, svojevrsna bezličnost je dobrodošla. Ono važnije je da Micra nije podlegla nepotrebnim trendovima, pa i dalje nudi kompaktne mjere, a zadržana kupolasta forma čak ju čini i simpatičnom. S 3,78 m duljine, 1,675 širine i 1,525 m visine novi je model 65 mm dulji te 15-ak mm širi i niži. U svakom slučaju prednji kraj Micre kudikamo je uspješniji od stražnjeg dijela vozila.
Pogled u kabinu otkriva više razigranosti, posebno u središnjem dijelu prednje armature s dominantnim kružnim rješenjem klimatizacije. Kružolike formacije pronalaze se u brojnim detaljima, od spomenutih prekidača, preko multifunkcijskog upravljanja na upravljaču, pa sve do ručica vrata. Slobodniji dizajn zaokružuje dvobojna kombinacija interijera i podiže ukupni dojam boravka u kabini. Premda korištena plastika kvalitetom ne izbija u prvi plan, kvaliteta izrade je na visokoj razini branda, čak i usprkos podatku da automobil stiže iz indijskih pogona.
Ono što svakako valja pohvaliti je ponuda prostora. Premda se radi o gabaritima malenom automobilu vožnja na dulje pruge nije smetnja čak ni putnicima na stražnjoj klupi. Istina, valja imati u obziru kako se radi o gradskoj klasi gdje se tvrda sjedala podrazumijevaju, kao i skromne duljine sjedećih površina. Potonje posebno vrijedi sprijeda čime se donekle narušava vozačka ergonomija.
Pohvalit ćemo i prtljažnik koji osnovnim kapacitetom od 265 litara prihvaća torbu više od primjerice osjetno većeg Jukea. Maksimum mjeren do krov s preklopljenim sjedalima je 1.132 litara. Usporedimo li sve rečeno s konkurencijom može se rezimirati kako ponudom prostora Micra ne zaostaje za etabliranim rivalima.
U ponudi su i tri paketa opreme, Visia, Acenta i Tekna. Očekivano, testna Micra u Tekna razini opreme nudi i više od onog što se danas traži u segmentu (navigacija, parking senzori, ...), pa će biti dovoljno spustiti se koju razinu niže. Uostalom, čak i ulazna Visia zadovoljava po pitanju sigurnosti i komoditeta (ESP i klima bez doplate). Možda tek recimo kako bi broj veća obuća Micri dobro stajala.
Pogonski motor je novajlija u ponudi Nissana. 1,2-litreni trocilindraš daje 80 KS i 110 Nm, a karakteristikama u potpunosti odgovara Micrinom razigranom imidžu. Visok stupanj dinamike potencira i niska masa vozila, ali i uzorna prateća mehanika.
Za zabavu u zavojima nedostaje tek malo više preciznosti mjenjača i upravljača. Predugi hodovi mjenjača malo će narušiti dojam sportski nastrojenih, dok nešto izraženije bježanje nosa možemo pripisati neadekvatnim pneumaticima. Zato su kočnice potpomognute svom logistikom više no solidne, čak usprkos bubnjevima ugrađenim straga.
Vožnja autocestom nije previše neugodna, a održavanje zakonski visokih prosjeka nije problem. Najbolji osjećaj pružaju zakonski tolerantne brzine do 145 km/h, uz napomenu kako valja računati na nešto višu razinu buke. Zato su gradske ulice poligon gdje Micra spada u red najboljih. Snažna ubrzanja, mali krug okretanja i dobra preglednost idu na ruku rečenom.
No u današnjim uvjetima visoke cijene energenata najveća odlika Micre svakako ne niska potrošnja goriva. Prosjek testa od 6,2 l/100 km spada u red boljih, a za pohvaliti je i kako Micra ni u gradu ne pije više od 7 litara.
Nissan Micra starta cijenom od 76.900 kn, dok će za stupanj opreme više biti potrebno izdvojiti dodatnih 10.000 kn. Ista razlika potrebna je za CVT mjenjač, dok je top izvedba Tekna u kombinaciji metalik boje uzela danak u dodatnoj znamenci. Premda relativno nov na tržištu, ovaj model je odnedavna dobio i svoju prvu prodajnu pogodnost putem koje mu je cijena snižena za 7.000 kn.
>> Baza automobila: Nissan Micra
To je svakako dodatni vjetar u leđa za Nissan koji nudi gradski automobil potpune opreme za manje od 70.000 kn. Podsjetimo, riječ je o štedljivom gradskom mališanu komforne kabine, zadovoljavajuće dinamike i niskih troškova vlasništva. Zvuči dobro, jako dobro.
Važnija serijska oprema (razina Tekna): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci |
|
Bočne zračne zavjese |
|
ABS+EBD+NBAS |
|
Senzor kiše |
|
Senzor svjetala |
|
Pomoć pri parkiranju straga + mjerenje parkinga |
|
Tempomat |
|
ISOFIX držač dječja sjedalice |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Servo upravljač |
|
Kolo upravljača podesivo po visini | |
Putno računalo | |
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
Vozačev naslon za ruke |
|
El. podizači prednjih stakala |
|
El. pokretani, grijani i preklopivi bočni retrovizori |
|
Automatski klima uređaj |
|
Audio sustav (CD, 6 zvučnika) + Bluetooth |
|
Kontrole na volanu (audio, telefon, tempomat) |
|
Priključak za MP3 player |
|
Navigacijski sustav Nissan Connect |
|
Mjerač vanjske temperature |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
Skriveni pretinac u suvozačevom sjedalu |
|
Prednje maglenke |
|
Bočne letvice i kvake u boji vozila | |
15" naplatci, gume 175/65 | |
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
|
2.200 |
Paket Style: |
6.500 |
Nissan Micra 1.2 Tekna |
98.900 |
Cijena testiranog vozila |
107.600 |
Cijena osn. modela (1.2 Visia) |
66.900 |
Cijene vrijede od 01.04.2011.g |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati