Kakve veze ima boja automobila s kilometražom? Objavljeno istraživanje
NAJNOVIJE istraživanje CarVerticala, tvrtke za obradu podataka o automobilima, provedeno u 15 europskih zemalja, uključujući Hrvatsku, otkrilo je poveznicu između boje automobila i njegove kilometraže.
Koji automobili imaju najveću prosječnu kilometražu?
1. Zeleni automobili - 140.674 km
2. Crni automobili - 130.738 km
3. Sivi automobili - 127.861 km
Često su zelene boje veliki ili luksuzni automobili koji su bolji za duža dnevna putovanja, posebno izvan grada. Automobili crne boje također zauzimaju značajan dio tržišta, a iako sama boja nije praktična, i dalje je cijenjena među različitim tipovima vozača, prenosi N1.
Siva je jedna od najpopularnijih boja koja se primjenjuje na bilo koji automobil, od manjih gradskih do skupih luksuznih vozila. Mnogi ju također smatraju najpraktičnijom bojom koja se koristi u zemljama s različitim klimatskim uvjetima.
"Najviše kilometara prođu automobili s dizelskim motorima. Međutim naše je istraživanje također pokazalo da boja vozila utječe na to koliko se često ti automobili koriste", kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u CarVerticalu.
Koji automobili imaju najmanju prosječnu kilometražu?
1. Crveni automobili - 115.757 km
2. Plavi automobili - 117.159 km
3. Srebrni automobili - 121.230 km
Crvena je relativno rijetka boja među automobilima, a popularan je izbor za kabriolete, sportske i coupe automobile. Takvi se auti rijetko koriste toliko često kao, primjerice, karavani ili SUV-ovi.
Iako su plavi i srebrni automobili u drugim državama u kojima je provedeno istraživanje imali veću kilometražu, u Hrvatskoj je situacija baš suprotna.
"Kupci rabljenih automobila nisu toliko izbirljivi oko boje vozila u usporedbi s ljudima koji kupuju nove aute. Međutim, neki su kupci usredotočeni na boju vozila i manje pažnje posvećuju stanju automobila. To nije najbolji pristup jer loše održavani automobili mogu izgledati dobro izvana, ali održavanje takvih automobila može biti skupo. Stanje vozila i povijesni podaci trebali bi više utjecati na odluku kupca nego boja ili vizualna privlačnost", objašnjava Buzelis.