Ovo je jedini kineski BYD u Hrvatskoj. Vlasnik opisao zašto se odlučio za njega
IT PODUZETNIK Kornel Boroš vlasnik je prvog i, prema informacijama Forbesa Hrvatska, jedinog automobila marke BYD u Hrvatskoj. Navedena kineska marka u 2023. godini bila je globalno najpopularnija električna marka automobila u svijetu. U Hrvatskoj još nema zastupnika, no navodno bi se i to moglo promijeniti.
Model BYD Dolphin njegov vlasnik Boroš uvezao je u ožujku iz Mađarske. Riječ je o automobilu snage 150 kW odnosno 204 konja. Opremljen je baterijom kapaciteta 60.4 kW koja vozilu osigurava doseg od 427 kilometara. Cijena Dolphina je 26.000 eura plus PDV, odnosno 32.500 eura.
Baš kao i Tesla, BYD Dolphin pokreće se NFC karticom
Boroš je član udruge Strujni krug koja okuplja vlasnike i ljubitelje električnih vozila. Njima je pojasnio kako se na kinesku marku odlučio jer je njihov automobil doživio kao tablet na kotačima. Kako je porijeklom Mađar, pratio je dolazak BYD-a u Mađarsku još od 2017. godine kad su u toj državi počeli proizvoditi električne autobuse i baterije.
Glavni aduti zbog kojih se Boroš odlučio na ovaj automobil bili su opremljenost, cijena i podrška. Osim brojnih pohvala navodi i kritike automobila koji je kupio. Iz utora za punjenje se primjerice ne može izvaditi prijenosni punjač bez otključavanja automobila. Previše je i zvučnih upozorenja, no njih je moguće isključiti prije svake vožnje.
Po uzoru na Teslu, njegov automobil pokreće se NFC karticom, a senzori mogu zabilježiti i kretanje osoba u automobilu nakon vožnje. Oni upozoravaju i u slučaju da netko ostavi dijete u automobilu. Boroš ne zna ni za jednog drugog proizvođača automobila koji ima tu opciju.
Procedura uvoza električnog ista kao i za obične automobile
Nakon šest do osam tjedana čekanja na isporuku, automobil je uvezao iz Mađarske. Procedura je bila identična kao i prije sedam godina kad je uvezao Ford Transit. Jedino što je bitno je da unutar Europske unije postoji COC dokument za automobil.
Opisuje i samu proceduru. Prvo je potrebno platiti i preuzeti vozilo od trgovca, a nakon toga slijedi uvoz u Hrvatsku pri čemu automobil treba biti na prikolici. U Hrvatskoj je potom potrebno obaviti homologaciju u stanici za tehnički pregled koja je obavlja. Trošak homologacije je oko 85 eura. Nakon toga, na carini se radi “Prijava stjecanja novog prijevoznog sredstva” koja je temelj za izdavanje Rješenja o plaćanju naknade gospodarenja otpadnim vozilima. Ona ovisi o težini automobila, a u konkretnom slučaju iznosila je malo manje od 130 eura.
Slijedi uobičajena registracija s osiguranjem.
U slučajevima kad je kupac pravna osoba, a račun bez PDV-a, mora se potvrditi da je račun zabilježen u sustavu na PDV-S obrascu. Tu potvrdu potrebno je imati prilikom registracije automobila.