Šef Lamborghinija: Električni hiperautomobili možda nikad neće zaživjeti
LAMBORGHINIJEV prvi električni automobil neće stići prije 2028. godine. I neće biti superautomobil.
Umjesto toga, Lanzador će imati oblik podignutog 2+2 grand tourera s četiri sjedala. Nešto poput Huracana ili Revuelta EV nije u planu. Zašto? Jednostavno nema dobrog poslovnog opravdanja.
Šef tvrtke vjeruje da se električni superautomobili preslabo prodaju.
U razgovoru za Automotive News Europe, Lamborghinijev glavni direktor Stephan Winkelmann izjavio je da se električni hiperautomobili ne prodaju dovoljno dobro. Dodao je i da ova vrsta automobila možda nikada neće zaživjeti.
Rimac nije prodao svih 150 proizvedenih Nevera
"Previše je rano, i moramo vidjeti hoće li i kada će se to dogoditi", rekao je Winkelmann.
Hiperautomobili su za bogate kupce, ali i šef Rimac Automobila Mate Rimac nedavno je priznao da kupci iz tog miljea ne žele električne hiperaute. Razlog tome jest i što se dosad nije prodalo svih 150 Nevera koje su proizvedene. Strani mediji su pisali da Rimac više neće proizvoditi aute te vrste.
Još jedna elitna marka koja se trenutno kloni potpuno električnih vozila je Pagani, unatoč radu na tehnologiji od 2018. godine. Nije napustila istraživačke i razvojne napore, ali proizvodni model neće stići uskoro. Zašto? Baterije su još uvijek preteške i to umanjuje željeno iskustvo vožnje.
Nisu svi tog mišljenja. Ferrari ne odustaje
Međutim, nisu svi proizvođači hiperauta takvog mišljenja. Ferrari je i dalje na putu da uvede EV. Zapravo, ispred su rasporeda s razvojem, prije lansiranja automobila krajem 2025. godine. U međuvremenu, otvaraju novu tvornicu u Maranellu sljedeći mjesec. Na toj će lokaciji proizvoditi električne modele tvrtke.
Strože regulative o emisijama prisiljavaju proizvođače automobila na prijelaz na EV, ali proizvođači hiperautomobila ostaju s benzinskim motorima što je dulje moguće.
Zašto? Jer znaju što njihovi kupci žele, a to je emocija koju samo motor s velikim zapremninom može pružiti. EV-i su znatno brži, ali Stephan Winkelmann smatra da nisu toliko uzbudljivi kao motor s visokim brojem okretaja smješten iza sjedala.
Idealno, Lamborghini želi spasiti motore s unutarnjim izgaranjem prelaskom na e-goriva. Talijanska egzotična marka mogla bi iskoristiti napredak koji je postigla marka Volkswagen Group, Porsche, u razvoju i proizvodnji gotovo ugljično-neutralnih sintetičkih goriva u Čileu.