Baterija starog modela skuplja od novog automobila
VLASNIK BMW-a i3 iz američkog Seattlea (Washington) ostao je doslovno šokiran kada je vidio ponudu za zamjenu baterije na njegovom vozilu, piše CarBuzz. Lokalni BMW-ov diler “BMW Seattle” procijenio je vrijednost takve intervencije na nevjerojatnih 71.208,27 dolara. To ne samo da je to više od samog automobila, već nadmašuje vrijednost potpuno novog BMW-a i5 eDrive40.
Pretjerano i za BMW standarde
Nije tajna da je zamjena baterije na električnom vozilu skupa, no ta se cifra čini pretjeranom – čak i za BMW standarde. Nakon objave ove vijesti na Redditu nekoliko vlasnika i3 podijelilo je prekomjerne ponude koje su dobivali, s tim da je jedan pokazao račun od 30.000 dolara.
Svi ovi računi za popravke su alarmantni, ali činjenica da vlasnici dobivaju različite ponude za isti posao još je bizarnija.
Ponuda koja mora obestrabriti
Neki korisnici Reddita vjeruju da trgovac - zapravo - ne želi izvršiti popravak. Predstavljajući vlasnicima smiješne visoke ponude želi ih obeshrabriti i natjerati da potraže alternativu, a to je kupnja novog automobila.
"Ne mogu samo reći 'ne, ne želimo to učiniti', pa naprave cijenu toliko smiješnom da tjera kupca da kupi novi auto", napisao je jedan korisnik u odgovorima. Naravno, nema dokaza da trgovac ovo radi namjerno, tako da će vlasnici i3 (i oni koji voze starija električna vozila, što se toga tiče) možda morati potražiti rješenja na tržištu rezervnih dijelova.
Baterija u BMW-u i3 sastoji se od osam ćelija, a ako nešto pođe po zlu to vlasnika može stajati velike novce. Jedan baterijski modul košta između 3.000 i 3.500 dolara, tako da je nemoguće da se popravak ne može izvesti za manje od gore spomenute opscene cijene od 70.000 dolara. S ovakvim računima za popravak, nije ni čudo da ljudi na električna vozila gledaju kao na stvari za jednokratno bacanje.
Baterija je skupa i kod drugih
Vrijedno je napomenuti da ove visoke cijene nisu ekskluzivitet samo BMW-a. Studija koju je proveo Recurrent pokazala je da primjerice zamjena baterija u Volkswagen e-Golfu može stajati i do 21.000 USD. To je ništa u usporedbi s računom od 113.500 dolara koji je predočen vlasniku Hyundaija iX35 s vodikovim pogonom kada su probleme počele stvarati gorive ćelije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati