Microsoft, kao i Google, razvija uslugu koja će zamijeniti konzole i računala
NEDUGO nakon što je Google predstavio Project Stream, uslugu uz pomoć koje će igrači moći streamati igre na bilo koji uređaj koristeći preglednik Chrome, stigao je i odgovor iz Microsofta. Tako je danas službeno predstavljen Project xCloud, globalna usluga za streamanje igara na različite uređaje poput tableta i pametnih telefona.
>Google pokreće Project Stream, uslugu koja će oduševiti gamere
>Možete li zamisliti igranje videoigara bez računala i konzola?
>Svi pričaju o esportu. Otkrivamo drugu stranu priče o gamerima u Hrvatskoj
Microsoft je Project xCloud najavio još ranije ove godine na sajmu E3, ali s puno manje detalja. Kako je Google prošli tjedan predstavio Project Stream, Microsoft se odlučio podijeliti detalje svoje globalne tehnologije za streamanje igara na uređaje. Project xCloud trebao bi omogućiti da videoigre igramo na bilo kojem uređaju s internetskom vezom i ekranom u kvaliteti kao da igramo na konzoli Xbox One ili računalu, neovisno o performansama uređaja. Microsoft je tehnologiju dosad testirao na pametnim telefonima i tabletima. Za upravljanje su koristili bežični Xbox kontroler povezan bluetoothom, ali i zaslon na dodir. Zahtjevne igre za računala i konzole obično zahtijevaju korištenje više tipki, što predstavlja određen izazov.
Međutim, kao i kod svakog igranja u cloudu, odnosno streamanja igara na uređaj, najveći problem je smanjivanje vremena odaziva između servera i uređaja, kako bi iskustvo igranja bilo kao ono na igraćoj konzoli ili računalu. Project xCloud trenutno podržava korištenje mreža 4G i 5G te koristi Microsoftovu cloud tehnologiju. Za potrebe projekta Microsoft će izgraditi posebne konfiguracije imena Blade, sastavljene od četiri jedinice Xbox One X, koje će biri raspodijeljene u 54 podatkovna centra diljem svijeta. Beta testiranje Project xClouda trebalo bi početi 2019. godine. Tako bismo uskoro mogli dobiti priliku da Microsoftove popularne igre poput Gears of War, Sea of Thieves i Forza Horizon streamamo na bilo koji uređaj.
Microsoft, Electronic Arts te Google i Ubisoft krenuli su u realizaciju globalnih usluga za igranje u cloudu. Što je konačna potvrda da će tako izgledati budućnost industrije videoigara, ali i da bi sljedeća generacija igraćih konzola mogla biti i posljednja, kao što je najavio suosnivač i CEO Ubisofta Yves Guillemot. U svakom slučaju ideja zvuči primamljivo, ali zahtijeva kvalitetne i stabilne internetske veze, koje u nekim dijelovima svijeta još nisu dostupne ili dovoljno razvijene. Svi računaju da će se to promijeniti do konačnog plasmana njihove usluge na tržište. Brojne videoigre već funkcioniraju kao usluge, ne kao proizvodi, a ovo će biti još jedan veliki korak u tom smjeru. Konkretne rezultate mogli bismo imati sljedeće godine, a 2020. streamati igre na vlastite uređaje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati