Istraživanje: Informatičarima nedostaju komunikacijske vještine, a u ljudskim resursima ne vole ljude
Foto: Shutterstock
U SKLOPU ovogodišnje HR Days konferencije s područja upravljanja ljudskim resursima, portal MojPosao proveo je istraživanje na više od 45 tvrtki na temu suradnje odjela, ali i potrebnih osobina određenih djelatnika. Na pitanja su većinom odgovarali djelatnici odjela ljudskih resursa.
Potrebne osobine zaposlenika ovisno o odjelu
Od IT djelatnika se prvenstveno očekuju IT vještine (82%), ali i analitičko razmišljanje (69%) te spremnost na cjeloživotno obrazovanje (67%). Prema iskustvima djelatnika u odjelima ljudskih resursa, osobama u IT odjelu nedostaju komunikacijske vještine i mogućnost viđenja šire slike.
Prema mišljenju ispitanika, djelatnici u marketingu moraju biti kreativni (58%) i entuzijastični (56%). Ujedno je bitna pisana komunikacija (44%), inicijativa (40%) i timski duh (36%). Prema iskustvu ispitanika, marketingašima nedostaje kreativnosti i inovativnosti.
Od zaposlenika odjela financija očekuje se prvenstveno analitičko razmišljanje (89%), a zatim planiranje i organiziranje (60%) te točnost (58%). Ispitanici tvrde da zaposlenima u financijama nedostaje fleksibilnosti i kreativnosti.
Osobina koja je apsolutno nužna za zaposlenika u prodaji je vještina pregovaranja (82%), a tek zatim samopouzdanje (49%) i entuzijazam (47%). Zaposlenima u odjelu prodaje nedostaje integritet i etičnost, ali i obzirnost, smatraju ispitanici.
Zaposlenicima ljudskih resursa "nedostaje ljubavi prema ljudima"
Osobine koje zaposlenici odjela ljudskih resursa smatraju presudnima za svoj odjel su motivacija (44%) i timski duh(44%). Ispitanici, odnosno HR-ovci smatraju da zaposlenicima njihovih odjela nedostaje razumijevanja, empatije i ljubavi prema ljudima.
Kada su u pitanju osobine koje su potrebne za određenu radnu poziciju, mišljenje direktora se u 51% slučajeva ne razlikuje od mišljenja stručnjaka za ljudske resurse. Da se mišljenje razlikuje navodi 34% ispitanika, dok ih 15% ne zna procijeniti.
Ispitanici komentiraju da je problem u tome što "direktori stavljaju preveliku važnost na stručna znanja", ali i da "nemaju jasnu sliku zaposlenika kojeg žele".
Kod zapošljavanja zadnju riječ najčešće (37%) ima direktor ili se o novom zaposleniku odlučuje zajedničkim snagama (37%).
Kakva je suradnja između odjela?
Više od polovice ispitanika (54%) smatra da najbolje surađuju odjeli marketinga i prodaje, a zatim financije i IT. S druge strane, 46% ispitanika navodi da je najteža suradnja između IT odjela i prodaje, ali i financija i prodaje (41%).
Iako 30% HR stručnjaka smatra da je njihov odnos s odjelom prodaje najlakši, identičan broj ispitanika (30%) tvrdi suprotno.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati