Boeing u velikim gubicima, možda će zaustaviti proizvodnju modela 737 Max
IZVRŠNI direktor Boeinga Dennis Muilenburg upozorio je ulagače jučer da bi tvrtka mogla usporiti ili čak privremeno zaustaviti proizvodnju zrakoplova 737 Max, javlja CNN.
Usporena i smanjena proizvodnja
Ovaj model zrakoplova se i dalje proizvodi, iako znatno sporijim tempom nego dosad. Zrakoplov je prestao s letovima sredinom ožujka, nakon dvije teške nesreće u Etiopiji i Indoneziji koje su se dogodile u razmaku od samo pet mjeseci. U tim je nesrećama život izgubilo više od 300 ljudi. Boeing se nada da će dobiti uskoro odobrenje za nove letove.
"Daljnje usporavanje ili privremeno zaustavljanje proizvodnje zrakoplova 737 Max nije nešto što želimo učiniti, već alternativa za koju se moramo pripremiti", kazao je Muilenburg ulagačima na konferenciji. Nakon nesreća proizvodnja je smanjena s 52 na 42 zrakoplova mjesečno. Zbog smanjenje količine proizvodnje došlo je do povećanja troškova u kompaniji koja sada mora plaćati više za avionske dijelove negoli prije jer cijenu proizvoda određuje količina naručenih proizvoda.
Popravak softvera
Nije sigurno kada će zrakoplov 737 Max ponovno letjeti, trenutačno se radi popravak softvera koji upravlja njegovim sigurnosnim sustavom, a za koji se vjeruje da je prouzročio nesreće. Međutim, kaže se da novi sigurnosni program neće biti predstavljen do jeseni. Ipak, u kompaniji se nadaju da će prvi probni let biti izveden već u listopadu.
Nakon tog probnog leta trebat će proći nekoliko tjedana prije nego što se izda nova dozvola za polijetanje ovog modela zrakoplova. To znači da zrakoplov neće letjeti sve do kraja ove godine.
Problemi se gomilaju
Zbog prizemljenja odnosno zabrane letenja zrakoplova 737 Max, Boeing je zabilježio najveći gubitak prihoda u svojoj povijesti, a taj gubitak iznosi nešto malo manje od 4 milijarde dolara u drugom tromjesečju ove godine. Kompanija navodi kako će usporavanje ili zaustavljanje proizvodnje rezultirati još većim gubitcima. Prema poslovnom izvješću, prihodi kompanije su pali 35 posto u odnosu na prošlu godinu.
Kompanija će biti prisiljena isplatiti zračnim prijevoznicima i kašnjenje isporuka. Isto tako će osnovati fond za raspodjelu 100 milijuna dolara obiteljima žrtava stradalih u dvjema nesrećama. Uz navedene probleme, tvrtka je upozorila da najvjerojatnije neće moći isporučiti svoj najnoviji model zrakoplova 777X do kraja sljedeće godine, kako je bilo planirano, zbog problema s motorom General Electrica.