Gabrić je nastradao u cestovnom "tenku" omiljenom kod nogometaša
Foto: netcarshow.com
BMW X6 je lansiran 2008. godine, a spada u domenu tzv. crossover vozila ili trendovski rečeno SAV klasu (Sport Activity Vehicle). Konkretno, u pitanju je koncepcijski hibrid između SUV vozila i sportske limuzine, bolje rečeno coupea, čime je ispunjen prvi preduvjet bavarskog proizvođača, koji uvijek nastoji biti beskompromisan u pogledu dinamičnih performansi.
I doista, X6 opremljen redom moćnim motorima, pa čak i beskrupuloznom M verzijom nudi performanse rasnog sportaša. Uostalom, što reći kada ulazni model, izvedba xDrive35i raspolaže šest-cilindarskim strojem snage 306 KS. I tako sve do 555 KS koliko moćni osmak razvija u prije spomenutoj M izvedbi.
Dizelaši nisu ništa bezazleniji, 235 KS u slabijoj izvedbi i 286 KS u snažnijoj. Dovoljno je reći kako ovaj redovito preko dvije tone težak monstrum u svojim popularnijim izvedbama (čitaj snažnijim) uhvati 250 km/h i postigne 100km/h za manje od 7 sekundi. Primjera radi, 4,7 sekundi potrebno je M izvedbi da kazaljka pokaže stotku.
Gabrićev BMW košta 600 tisuća kuna, vozi 220 na sat i do stotke ubrzava za osam sekundi
Model s kojim je Drago Gabrić izletio s autoceste je xDrive30d, koji košta 596.800 kuna. Snage je 173 kW/235 KS, a maksimalne brzine 220 km/h. Da bi postigao brzinu od 100 km/h, potrebno mu je 8 sekundi. Prazan automobil teži 2.150 kilograma. Gume su mu serijske od 19 cola, broj veće su opcija, a 21 - colne ulaze u obzir samo kao dio kućnog tuninga, odnosno po posebnoj narudžbi.
Po pitanju sigurnosti BMW X6 je redovito opremljen svom silom elemenata pasivne i aktivne sigurnosti. Uz brojna ojačanja, potpuni set zračnih jastuka i cjelokupnu elektronsku logistiku vrijedi spomenuti inteligentni xDrive pogon na sve kotače, koji ovisno o gibanju vozila i uvjetima podloge osigurava optimalna vozna svojstva. Optimalna za ovaj tip vozila, jer valja imati na umu kako se ipak radi o povećem vozilu pozamašne mase i što je ovdje osjetno važnije, ipak relativno visoko postavljenom težištu.
Trebao bi biti maksimalno siguran, ali...
Svi koji se sjećaju 1997. i prevrtanja prve generacije Mercedesove A klase u "los-testu" izbjegavanja iznenadne prepreke znat će o čemu je riječ. Naravno, X6 je neusporedivo bolji s težištem nižim i od starijeg brata X5, poznatom kao jednom od najstabilnijih luksuznih SUV-ova na tržištu. No ponavljamo, kada govorimo o novoj verziji BMW-ovog stroja, u obzir valja uzeti monstruoznu snagu motora i poveliku masu, jer ovo ipak nije sportski bolid stvoren za pistu.
Nažalost, ovaj model nije (još) prošao sigurnosna testiranja pri EuroNCAP-u ni NHTSA-u, pa je teško govoriti o dokazanim sigurnosnim karakteristikama vozila. Kako god, ostaje dojam da je ovdje prije svega riječ o vozačkom neiskustvu, odnosno precijenjenosti vozača, koji očito nije u obzir uzeo da su granice fizike blizu, čak i u ovakvom tehnički savršenom stroju vrijednom od 596.800 (xDrive30d), pa sve do 1.252.000 kuna (X6 M).
Statusni simbol među nogometašima: Voze ga oba Ronalda i Rooney
Ovaj BMW-om model naslijedio je među bogatim nogometašima iznimno popularni X5. Kako su oni poznati ljubitelji luksuznih automobila, naravno da su slijedili trend i požurili kupiti novu verziju.
X6 (naravno, u raznim verzijama) voze ili su vozili Wayne Rooney, Cristiano Ronaldo i "pravi" Ronaldo, Adam Johnson, Jermaine Pennant, El Hadji Diouf, Raul Albiol, Javi Martinez.
![](/Content/img/loader_40px.gif)
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati