Novi dres za bolju budućnost: Kalinić, Cernat i Andrić premijerno uskočili u nove odore
TRI IGRAČA koja čine okosnicu Hajdukove igre jutros su na Poljudu premijerno odjenuli novi Hajdukov pričuvni dres.
Naime, nešto iza 11 i 30 sati u "Umbro shopu" koji se nalazi u sklopu poljudskoj stadiona, Kale, Andrić i Cernat svečano su prezentirali novu odoru.
Predstavljanju novog dresa prisustvovali su i predsjednikom Skupštine dr. Ante Nosiće, kao i trener Robert Jarni te član Skupštine Dino Rađa.
Glavna zvijezda ipak je bio mali maneken Roko koji se kao pravi Hajdukovac spretno izlagao oku kamere.
Motiv nove pričuvne odore izvornih "Bilih" vrlo je sličan onom nedavno napravljenom "mornarskom", samo što sada umjesto bijelih i svijetloplavih vodoravnih linija, postoje crvene i plave linije.
Nakon tri godine novi gostujući dres
Od noviteta tu su: Vrlo efektni trodimenzionalni grb na prednjoj strani dresa, zatim mali hologram sa Hajdukovim grbom nešto niže, koji služi i kao dokaz autentičnosti dresa te na pozadini dresa ispod kragne natpis HNK Hajduk.
Dodajmo kako je Dres napravljen sada već standardnom "climate control" tehnologijom kojom se igraču omogućava lakše hlađenje tijela prilikom igre.
Kao prilog kvalitetnoj ventilaciji tijela, tu su i mala kragna, V izrez te mesh materijal na pregibu ruke i tijela.
Vodoravne pruge kao simbol Jadranskog mora
Što se tiče promjena izgleda Hajdukova dresa kroz povijest, treba reći da je prvi dres "Majstora s mora" iz 1911. godine bio također prugast, ali s okomitim crveno-bijelim prugama uz tradicionalne plave hlačice. Tada je dres simbolizirao Hrvatsku, izražavao nacionalne osjećaje i to u prvom nastupu protiv Calcija. Ovu garnituru Splićani su nabavili u Pragu i to po uzoru na tadašnje razvijenije nogometne sredine, Spartu i Slaviju.
Nakon ovog prvog dresa, ubrzo se pojavio onaj sličan današnjem, dakle plave hlačice i bijela majica. Crveno plavi dres postao je pričuvno izdanje.
Takva kombinacija ostala je u tradiciji do današnjih dana, tek se 1988. godine, dakle svega tri godine prije raspada Jugoslavije, pojavila prva reklama koju je platila splitska Željezara.
Posljednjih godina, to jest od pojave sve veće komercijalizacije nogometa kao sporta u svijetu, dresovi se u drugim klubovima, pa tako i u Hajduku često mijenjaju, pa od tuda i promjene što se nijansa boja tiče, ali i same prvotne ideje. Novi dres s vodoravnim, umjesto okomitim prugama u svakom slučaju je novost, ali pozitivna za "Bijele". Sada se dizajnom novih dresova uistinu mogu podičiti kao "pravi majstori s mora".
V.B./D.R.
Foto: V.G.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati