Djevojčice dobivaju bolje ocjene od dječaka. Znanstvenici: "Stvar je u nastavnicima"
DJEVOJČICE češće dobivaju bolje ocjene u školi nego dječaci s istim akademskim sposobnostima, pokazalo je novo istraživanje.
Talijanski znanstvenici proveli su analizu rada desetaka tisuća učenika i učitelja, odnosno nastavnika, i shvatili da se radi o problemu unutar sustava. Rezultati studije, objavljeni u časopisu British Journal of Sociology of Education, ukazuju na to da nastavnici vjerojatno podsvjesno nagrađuju one učenike s ponašanjem koje se tradicionalno pripisuje ženskom rodu; poput tišine i urednosti.
Druga mogućnost je ta da daju bolje ocjene iz matematike djevojčicama kako bi ih ohrabrili jer se one inače doživljavaju kao lošije u tom predmetu, piše Sky News.
Ova pristranost pri podučavanju prema dječacima mogla bi značiti razliku između prolaza i pada godine te imati posljedice na upis na fakultet, izbor posla i visinu zarade, upozoravaju stručnjaci.
"Postoji snažna korelacija između viših ocjena i poželjnih ishoda obrazovanja, kao što je upis na dobre fakultete", rekla je edukacijska psihologinja Ilaria Lievore.
Razlika između rezultata testiranja
Znanstvenici sa Sveučilišta Trento započeli su istraživanje zbog rezultata testiranja koji su pokazali neslaganje između ocjena na standardiziranom nacionalnom ispitu i onih koje dodjeljuju nastavnici.
Prilikom nacionalnih ispita, djevojčice su obično bolje od dječaka u humanističkim znanostima, jezicima i čitanju, dok su dječaci bolji u matematici. No, kada nastavnici sami ocjenjuju, učenice su bolje u svim predmetima.
Stručnjaci su usporedili rezultate koje je 38.957 učenika drugog razreda srednje škole dobilo na standardiziranim nacionalnim testovima talijanskog jezika i matematike s ocjenama koje su postigli na ispitima u razredu. Standardizirani testovi se izvode na nacionalnoj razini i ocjenjuju anonimno.
U skladu s prijašnjim istraživanjima, djevojčice su bile bolje od dječaka u standardiziranim testovima jezika, dok su dječaci prednjačili u matematici.
No, tijekom polaganja klasičnih ispita koje su sastavili nastavnici, djevojčice su bile bolje u oba predmeta. Analiza je također pokazala da u slučaju da učenik i učenica imaju jednake sposobnosti u nekom predmetu, djevojčica obično dobiva višu ocjenu.
Koji sve faktori mogu utjecati na razlike u ocjenama?
Kako bi istražili što bi moglo stajati iza ove razlike u rezultatima, znanstvenici su promatrali brojne čimbenike, od vrste škole do veličine razreda.
Također su proučavali karakteristike nastavnika, kao što su njihovo iskustvo i njihov spol.
Jedini faktor koji je mogao imati neki utjecaj, pokazao se kod matematičkih predmeta. Utvrđeno je da je rodni jaz u ocjenama veći kada su razredi veći te da djevojčice prednjače u tehničkim i akademskim školama.
Nijedan od ostalih čimbenika nije imao značajan učinak na smanjenje jaza u ocjenjivanju spolova, što je navelo istraživače da upozore na problem unutar sustava, odnosno na moguću pristranost nastavnika.