Guerrilla marketing: Kako minimalnim ulaganjima do maksimalnog profita?
KAO NAJAVU predstojeće konferencije ''Guerrilla marketing and selling'' sa gospodinom J.C. Levinsonom, utemeljiteljem gerila marketinga koja se održava 25 studenoga u Hypo centru u Zagrebu predstavit ćemo Vam nekoliko primjera iz gerila marketinga i prodaje.
Na području Hrvatske u najranije začetke gerila marketinga mogli bi ubrojiti legendarnu reklamu za Pipi gdje se sa neskrivenim apelom seksa promovirao gazirani napitak. Ostalo je legenda. Premda u današnje vrijeme kada su erotski sadržaji putem interneta dostupni svakom teenageru takva reklama ostaje neprimjećena jer apel na seks u tv spotu postaje dosadan, tada je je to predstavljalo pravu revoluciju. Oglašivač je imao hrabrosti izdvojiti se od konkurencije, preuzeo je rizik i – uspio.
Također, svjedoci smo da prije se svakih parlamentarnih izbora u Hrvatskoj osim sučeljavanja na TV stanicama, nasmijanih lica sa jumbo plakata i susreta sa kandidatima sa lista u tramvajima i u kvartovskim kafićima, možda najzanimljivija ''borba'' odvija upravo na internetu. Osim otvaranja mnoštva blogova na kojima možete postati ''intimusi'' sa vodećim političarima, svakodnevno nas u inboxu između par mailova od šefa, dobavljača ili zahtjeva za sponzirstvima razveseljavaju mailovi u kojima su čelnici stranaka u blago rečeno neugodnom položaju (ju-bi-tu je definitivno postao brand). No, možda je u počecima iza tih akcija stajao pojedinac koji je se iz dosade ''zaigrao u photoshopu'', ali poslije su svakako te gerila akcije bile osmišljene iz političkih starnaka kako bi privukle mlađe birače koji prvi put izlaze na birališta. Dok u Hrvatskoj ta gerila još ostaje u granicama dobrog ukusa, primjer porno filma sa američkom potpredsjedničkom kandidatkinjom odaje svu brutalnost gerile.
Obzirom da je pojedinac naprosto ''bombardiran'' porukama oglašivača putem klasičnih kanala komunikacije (print, tv, radio), gerila pristup uključuje upotrebu alternativnih medija a najbolji primjeri u Hrvatskoj su svakako mediji tvrtke Moving board media, oglasne prostori u sanitarnim čvorovima ugostiteljskih objekata koji započinju tekstom ''..umjesto da brojite pločice..'', oglasne površine na promotivnim biciklima, automobilima ili pročeljima zgrada, hostese na segweyima ili oglasi na kutijama za dostavu pizze.
Jedan od najboljih primjera gerila kod malih poduzetnika opisao je gospodin Levinson u svojoj knjizi ''Gerila marketing'' – vlasnik male knjižare imao je nesreću da su mu se sa lijeve i desne strane otvorile velike konkurentske knjižare koje se istaknule ogromne plakate – jedna 50% sniženje, a druga 60% sniženje. Umjesto da zatvori knjižaru i otvori npr. birtiju, on je naručio najveći natpis koji je postavio iznad svoje knjižare a na kojem je jednostavno pisalo – GLAVNI ULAZ.
BMW je za mini pripremio originalnu kampanju kada je postavio kartonske automobile po cijelom gradu u različim situacijama – parkirani na pročeljima zgrada, u neobičnim situacijama u prometu itd. Sličnu metodu je primjenio i Volkswagen ali njihov Polo je bio - isklesan iz leda. Automobil se otopio za 12 sati ali događaj se prepričavao mnogo duže. Generali osiguranje je osmislio koncept prema kojem je na etiketama odjeće u butiku umjesto podataka o cijeni opis jednog osiguranja.
Uz Marlboro koji je posvetio cijelu kampanju izgradnji branda kroz Marlboro mana, što ga je sa 31 Benetton je jedna od prvih velikih kompanija koja je gerilskim pristupom i izazivanjem šoka privlačio pažnju javnosti – od vizuala koji su apelirali na problem rasizma u svijetu do šokantne kampanje sa krvavom uniformom vojnika iz Bosne.
Televizijske kuće koriste ovaj pristup u promoviranju svojih serija - televizijska kuća CBS pustila je u prodaju 35 milijuna jaja s natpisima kao što je CSI: Crack the case on CBS, reklamirajući tako novu sezonu kriminalističke serije CSI (Ekipa za očevid) a Sopranosi su se promovirali sa lutkom čija je ruka virila iz prtljažnika automobila.
Nevladine udruge najčešće koriste šok da bi privukle pažnju pojedinaca i utjecale na njihovu svijet – od slika obnaženih ljepotica koje zagovaraju nenošenje krzna preko Unicefove belgijske kampanje koja je pokrenuta u suradnji s robnim lancem C&A. U trgovinama lanca postavljene su police s odjevnim predmetima izrađenim od pakistanskih novina kako bi se skrenula pozornost na loše uvjete u kojima žive djeca u Pakistanu i prikupila sredstva za pomoć žrtvama potresa. Slogan kampanje, obješen na vješalice s odjećom od papira, glasio je: Je li to jedino što će pakistanski beskućnici nositi ove zime?
Ovo su samo neki od primjera gerila marketinga ali gerila pristup u poslovanju predstavlja mnogo više od navedenoga – to je razrađena koncepcija poslovanja koja ima svoje odrednice koje je potrebno slijediti kako bi bio uspješan. Upravo zbog toga nam je izrazito zadovoljstvo još jednom najaviti gostovanje gospodina J. C. Levinsona, utemeljitelja ovog trenda koji će nam 25. studenoga predstaviti sve tajne gerile. Više informacija možete saznati na www.levinsonuzagrebu.com.
Sponzorirani članak

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati