HŽ demantira da su prskali tračnice, uzrok nesreće je ljudska pogreška ili namjerna sabotaža?!
Tekst: I.M. / I.Kri./ V.Š. / J.C.
Foto: Davor Zunić/Cropix
ŠEF PROMETNE sekcije HŽ-a u Rijeci Miljenko Belančić odlučno je demantirao medijske napise o upotrebi kemijskih sredstava koja bi izazvala jučerašnju željezničku nesreću u Rijeci. Iz Hrvatskih željeznica zasad ne govore u uzrocima nesreće, već samo najavljuju kako će pokrenuti stegovni postupak ako to bude potrebno, ali oštro demantiraju da se radi o sličnoj nesreći poput tragedije koja se dogodila u Rudinama.
"Takva informacija nema veze ni s čim. Pruga ovdje uopće nije tretirana u ovoj godini, kamoli ovih dana, a i inače se takve stvari rade u proljeće", poručuju iz Hrvatskih željeznica. Tijekom dana iz HŽ-a uklanjaju kontejnere s mjesta nesreće, a one koji nisu oštećeni prevoze u riječku luku gdje su trebali stići vlakom. Normalizacija prometa očekuje se najkasnije do utorka.
Ljudska pogreška ili namjerna sabotaža?
Prema prvim neslužbenim informacijama, do nesreće je došlo zbog ljudske pogreške. Pretpostavlja se, naime, da je došlo do propusta prilikom kontrole u Škrljevu (koju je zatražio strojovođa). Nakon 25 minuta pregleda, strojovođi je rečeno da može nastaviti prema Rijeci, ali nije upozoren da na nekim vagonima kočnice ne rade, što se pokazalo kobnim već na obližnjoj nizbrdici.
Da je do nesreće došlo zbog ljudskog faktora siguran je i predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan. No, on je iznio i teoriju da bi se moglo raditi o namjernoj sabotaži! "Zabrinjava nas mogućnost da je netko i Škrljevu isključio slavinu za dovod zraka u jedan dio vlaka zbog čega strojovođa nije mogao kontrolirati kočnice", kaže Mrgan, te ističe da su nedavno već jedan takav sličan slučaj imali u Kninu.
Strojovođa šokiran policijskom torturom
U Kninu su već prijavljena tri pokušaja sabotaže, a strojovođa vlaka koji je iskočio iz tračnica za HRT kaže kako je i u Škrljevu već ranije bilo sličnih problema. "Tu sam već godinama i znam da su se i ranije događale slične stvari", ispričao je još istraumatizirani Nenad Juričić.
"Bio je to jedan veliki šok, stres kojeg ću pamtiti cijeli život", kaže Juričić i dodaje kako ga je nakon nesreće dodatno potresao i tretman koji ga je dočekao u policijskoj stanici. "Policija je htjela da ja priznam neke radnje koje se nisu dogodile, željeli su mi smjestiti da nosim dio odgovornosti za nesreću, a ja to ne mogu jer nisam u ničem pogriješio", kaže Juričić, koji je šokiran ponašanjem policajaca.
"Na moje pritužbe da mi nije dobro, da imam vrtoglavicu jer sam gledao smrti u oči i doživio traumu nisu reagirali. Kad sam zatražio čašu vode, policajac mi je rekao da ne mogu dobiti vodu dok mi on to ne dopusti", priča strojovođa vlaka.
Četiri osobe lakše ozlijeđene
Podsjećamo, u noći s petka na subotu u 3.05 sati na pruzi Zagreb - Rijeka, na kolodvoru Sušak - Pećine, kompozicija teretnog vlaka sa 16 vagona iskliznula je iz tračnica. U nesreći su lakše ozlijeđene četiri osobe - strojovođa i njegov pomoćnik te dvoje mladih koje su ozlijedile krhotine kamenja koje su doletjele s pruge. Mladi su nadomak "Towera" sjedili na klupi.
Već mjesec dana se na tom dijelu pruge izvode radovi uz kolosijek koji obuhvaćaju razvođenje instalacijskih kablova. Oni se obično ukapaju pod tlo, no djelomično su postavljeni na varenoj konstrukciji iznad zemljine površine. Na prugu su se prilikom iskakanja vagona rasule vreće ribljeg brašna. Nekoliko automobila koji su stajali uz prugu su oštećeni te zasuti ribljim brašnom koji ima izrazito neugodan miris.
Vlak bi velikom brzinom nastavio kroz centar Rijeke
Samo srećom je izbjegnuta veća tragedija, jer su teški komadi željeza letjeli oko vlaka. Uz njih je letjelo i kamenje sa pruge, a pritom su razbijena stakla na nekim automobilima. Očevici tvrde kako se lokomotiva zaustavila nakon jednog kilometra te se zabila u sporedni kolosijek i sporijom brzinom došla do stupa gdje se zaustavila sa dva vagona koja nisu otpala putem.
Zabijanje u stup bila je sreća u nesreći, jer bi vlak, da je nastavio voziti bez kočnica, velikom brzinom prošao kroz centar Rijeke gdje su neke od dionica pruge izrazito blizu fasadama kuća ili nadvožnjacima.
Nakon pregleda u Škrljevu kočnice više nisu radile
Strojovođa koji je te noći bio u vlaku, Nenad Juričić, tvrdi kako je vlak nakon Škrljeva ostao bez kočnica te da se nesreća dogodila pri brzini većoj od 100 kilometara na sat. Iz HŽ-a još ne žele reći ništa o uzrocima nesreće dok struka ne kaže svoje, piše Jutarnji list. Nadaju se kako će jedan od tri kolosijeka do sutra navečer biti osposobljeni, jer je 300 vagona već "na čekanju" za prolaz tom dionicom.
Strojovođa Nenad Jurčić je izjavio kako mu od Škrljeva, gdje je pregledač vagona koji je stručna osoba, vlak više nije kočio. "Prvo smo pokušali s prvim stupnjem kočenja, a onda i s punim kočenjem, no bez uspjeha... Ne želim nikoga optuživati, ali da ostaje činjenica kako nakon pregleda u Škrljevu vlak više nije kočio", kazao je Juričić te dodao kako je vlak od Moravica do Škrljeva potpuno normalno kočio. Jurčić ne zna što je napravio pregledač vagona napravio, no samo zaključuje kako od tada kočnice više nisu radile, piše Jutarnji list.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati