HŽ: Jedino se izgradnjom podvožnjaka i nadvožnjaka može potpuno izbjeći nesreća
ČLAN uprave HŽ Infrastrukture Darko Barišić u razgovoru za N1 komentirao je sigurnost željezničkih prijelaza u Hrvatskoj.
"Svi prijelazi osigurani su na zakonski propisan način i svi su sigurni za upotrebu ako se poštuju prometna pravila. Naš cilj je povećati broj prijelaza osiguranih signalizacijom, što stalno radimo, ali velik dio njih, 906 od 1500, ima Andrijin križ i znak Stop", rekao je Darko Barišić dodajući da je stanje sa signalizacijom takvo jer od šezdesetih godina prošlog stoljeća nije bilo kontinuiranog ulaganja u željeznicu.
"Najčešći uzroci nesreća su vozači"
Ističe da su gotovo sve nesreće na prijelazima uzrokovane činjenicom da vozači ne poštuju prometna pravila: "Najveći dio ljudi poginuo je na prijelazima, ali su osigurani i križem i znakom Stop, neki polubranicima. Statistika govori da se broj poginulih smanjuje, a u 99 posto nesreća uzroci su nepridržavanje prometnih pravila. Dakle, vozači vozila koji ne stanu na znak Stop ili polome polubranik."
"Jedino se izgradnjom podvožnjaka i nadvožnjaka može potpuno izbjeći nesreća"
Barišić napominje da je jedini način adekvatne zaštite denivelacija: "Izgradnja podvožnjaka i nadvožnjaka, jedino se tako u potpunosti mogu izbjeći nesreće." "HŽ pokušava napraviti denivelaciju kroz EU projekte. Zakon o željeznicama kaže da na ostalim dijelovima pruge to ne smijemo graditi, to je u nadležnosti gradova", dodao je. Odgovara da se godišnje uredi i modernizira oko 30 prijelaza. Trenutno se radi na njih 50, u natječaju je dodatnih 69, a još su 33 prijelaza već u pripremnoj fazi za predaju projekata sljedeće godine.