Mladi novac troše na stvari koje im ne trebaju, ali im se sviđaju
MLADI raspolažu značajnom količinom novca, ne štede novac već ga troše i to ne na stvari koje im trebaju, nego na stvari koje im se sviđaju. Uključeni su u gotovo sve aspekte života; kupuju u svim vrstama dućana, upoznati su s markama odjeće, kozmetike, hrane, koriste se bankovnim uslugama, posjeduju kartice, a u onim područjima gdje nisu direktni kupci vrše i značajan utjecaj na roditelje prilikom odluke o kupovini.
Prema demografskim pokazateljima osobe u dobi od 11-24 godine čine čak 18.5% ukupne populacije u Hrvatskoj.
Istraživanje "Planet teenager" koje je provela agencija GfK , najmlađi ispitanici obuhvaćeni istraživanjem imaju najveći utjecaj na roditelje od ispitanih kategorija za kupovinu različitih slatkiša i grickalica, jogurta, pudinga, namaza i raznih bezalkoholnih pića. Najmanje utjecaja imaju na kupovinu mineralnih voda te higijenskih proizvoda. Također "samo" 23% ima utjecaj na kupovinu TV-a, DVD-a i ostalih tehničkih uređaja.
S porastom dobi raste i njihov utjecaj na kupovinu roditelja u svim analiziranim kategorijama proizvoda, što je dokaz da je ovo populacija koja je zaslužila da joj se poklanja više pažnje kod planiranja marketinških aktivnosti. Mladi izrazito mnogo "konzumiraju" medije - TV, radio, tiskovine i Internet. TV prate u najvećoj mjeri i s najvećom pozornošću, a što su mlađi, češće gledaju televiziju.
Dnevne novine 47% mladih od 11 do 13 godina prolista bar jednom tjedno, 45% mladih od 20 do 24 godine čita ih svaki dan, a vezu na Internet ima ih približno 60%. Reklame najviše gledaju na televiziji, te outdoor plakatima i u novinama.
Prema rezultatima istraživanja, mladoj populaciji najvažnije je da su reklame zabavne, originalne i da informiraju. Ovo su bitni pokazatelji da mladi imaju znatnu moć kao potrošači, da imaju svoje preferencije i da znaju što žele. Tako većina mladih voli jesti, ali pri tome nastoji ne pretjerivati s hranom. Ova pojava je učestalija s porastom dobi kod mladih koji, što su stariji, to češće odlaze sami u kupovinu hrane.
Za "fast food" kao najdražu hranu izjasnilo se čak 50% najmlađe dobne skupine (11-13 godina), dok među starijima opada broj onih kojima je to najdraža hrana.
Mladi u velikoj mjeri jedu sva tri obroka i to najčešće kod kuće. Ručak je glavni obrok u danu i sastoji se od juhe i mesa ili ribe s prilogom. Također, često se jede tjestenina ili rižoto. Uz ručak, kod kuće uglavnom piju vodu iz slavine ili voćni sok, a kad su izvan kuće neko piće s okusom cole.
Između 30% i 82% (ovisno o dobi) ispitanih izjasnilo se da ne konzumira "instant" kave, a približno 40% nije konzumiralo ledeni čaj u protekla tri mjeseca. Velika razlika prema dobi postoji u konzumaciji piva. U protekla tri mjeseca konzumacija se kreće od 6% (11-13 godina) do 65% (20-24 godine), a najčešće se pije na tjednoj bazi. Većina ispitanika smatra da će piće budućnosti za mlade biti pivo ili gazirana pića, a slijede ih alkoholni kokteli i obične mineralne vode.
Mladi su pod velikim utjecajem medija i trendova na koje opet, utječu upravo kompanije i tržište koje ih kreira. Koliko je ova skupina populacije značajna, govori i podatak da su uspješne tvrtke u svijetu itekako svjesne kako pristupiti mladima znači pristupiti velikom dijelu populacije, i još važnije to znači ulagati u budućnost.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati