Organizator bojkota: Umirovljenici su nas zvali i ispričavali se jer su išli u dućan

"DIO potrošača podlegao je marketinškim potezima posljednjih dana", kazao je organizator bojkota trgovina s platforme Halo, inspektore! Josip Kelemen u emisiji Hrvatskog radija U mreži Prvog, komentirajući slabiju potporu potrošača bojkotu trgovina u petak.
"Doživjeli smo izuzetno agresivnu marketinšku kampanju. Potrošači su pozivani na sve moguće popuste, akcije, čak i jednodnevne akcije. Bili su to dani kada su ljudi dobili mirovine, plaće i ljudi su jednostavno prihvatili taj poziv. Dio tih koji su poziv prihvatili ispričavali su se nama. Objašnjavali su da su morali otići, posebno umirovljenici, koji su rekli da im mnogo znači uštedjeti 10-20 eura, jer da im je to preživljavanje još 2-3 dana. To zapravo govori o hrvatskoj slici danas, gdje građani, potrošači doslovno preživljavaju s 4-5 eura. To je ono što je najstrašnije", kazao je Josip Kelemen.
Što se tiče samog bojkota proteklih 16 dana, vidljivo je, dodao je, da se ipak nešto pomaklo na bolje.
"Čuo se glas potrošača. Oni su izrazili svoje nezadovoljstvo visokim, enormnim cijenama. Potrošači su dali glas za pokretanje tijela državne vlasti koja je jednostavno spavala i moram priznati, u ovom trenutku, više od 108 milijuna eura koliko je zapravo smanjena potrošnja govori da je ipak poslana snažna poruka i da su potrošači poslali, ja bih rekao, jednu i gromoglasnu poruku svima onima koji trebaju odlučivati. Međutim ono što je isto zanimljivo to je da su svi zakazali, struka i politika, instituti, analitičari, svi", rekao je.
Budimir: Svi su gubitnici, ne samo trgovci
"Problem je u tome što danas svi govore, svi pametuju. Međutim prošle su gotovo dvije godine kako mi upozoravamo na snažan rast cijena, na inflaciju i stalno pozivamo tijela javne vlasti da se aktiviraju. Trebalo se sve ovo dogoditi da netko počne konačno nešto poduzimati. I još uvijek nismo zadovoljni, naravno, kao potrošači", naglasio je Kelemen.
Predstavnik malih trgovaca u Hrvatskoj udruzi poslodavaca i njezin potpredsjednik Mirko Budimir smatra da je pravo svakog čovjeka da odluči gdje će i što će kupovati. Bojkot trgovina gleda iz pozitivnog i negativnog aspekta. Negativnim smatra to što je potrošeno 108 milijuna eura manje. "Što smo mi to napravili?" upitao je i kazao da su tu svi gubitnici, a ne samo trgovci.
"Ono što je pozitivno na neki način je da se razbila ta jedna stigma kako su trgovci izvor svih zala, da su uzročnici svega toga što nam se loše događa, pa i rasta cijena. Mi se namjerno nismo uključivali u polemike ova dva tjedna", dodao je i naglasio da su željeli da i struka pokaže koja je to uloga trgovine.
Malim trgovcima je teško s bojkotom i bez njega, kazao je govoreći o tome kako su mali trgovci podnijeli protekla tri tjedna bojkota.
"Moram biti iskren da nas toliko to nije zahvatilo. Nas zahvaćaju drugi problemi. Obiteljske trgovine su pred izumiranjem i ako se nešto ne napravi u našim politikama, loše se piše", kazao je Budimir.
Bojkoti trgovina događali su se od rimskoga doba na ovamo, pa nikad nijedan nije zaustavio cijene, tvrdi ekonomski analitičar Damir Novotny. "Naime, rast cijena i inflacija je monetarni fenomen, uvijek i svugdje", navodi Novotny i dodaje da potrošači raspolažu novcem i spremni su ga potrošiti bez obzira na razinu cijena.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati