Snažan rast e-commerce-a u Hrvatskoj
PREMA službenim podacima Vise International, hrvatski su korisnici Visinih platežnih kartica putem Interneta potrošili 3,6 milijuna kuna (593,852 američkih dolara) u prvoj polovici 2004. godine, što predstavlja porast od 78 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Ovaj iznos pokazuje kako je sve više hrvatskih potrošača voljno pridružiti se Internet revoluciji koja se događa širom svijeta.
Jean-Marc Tonti, country manager za Hrvatsku Vise International izjavio je: “Razina upotrebe Visinih platežnih kartica u Hrvatskoj pokazuje kako se potrošačke navike mijenjaju budući da ljudi počinju prepoznavati prednosti elektronske trgovine. Hrvatski potrošači ne upotrebljavaju platežne kartice samo za tradicionalnu kupovinu, nego uživaju u prednostima i sigurnosti plaćanja Visinim platežnim karticama putem Interneta na svakodnevnoj osnovi."
Usprkos rastućoj popularnosti, e-commerce još uvijek predstavlja tek manji dio ukupnog spektra načina plaćanja Visa karticama u Hrvatskoj. Ipak, hrvatski potrošači sve češće biraju Visa kartice prilikom online transakcija. Sve Visa Gold i Visa Classic kartice u Hrvatskoj mogu se koristiti za plaćanje na Internetu, dok se Visa Electron kartice mogu koristiti za online kupovinu uz suglasnost banke koja ih izdaje.
Jedna od najvećih prepreka masovnijoj ekspanziji e-commercea u Hrvatskoj pitanje je povjerenja prilikom plaćanja putem Interneta. Ovo je pitanje prisutno i u razvijenijim zemljama poput Velike Britanije, gdje su Visa Europa i jedna od vodećih psihologinja dr. Cynthia McVey nedavno proveli istraživanje. Prema rezultatima tog istraživanja, 20 posto engleskih korisnika Interneta nikad nisu izvršili online kupovinu, a čak 69 posto onih koji kupuju preko Interneta smatraju da bi se trgovci trebali puno više potruditi kako bi se kupci osjećali sigurnije.
Čak i postojeći online kupci zabrinuti su zbog sigurnosti kupovanja putem Interneta. Više od pola ispitanika (58 posto) slaže se da razlog ovom otporu korisnika Interneta prema online kupovanju leži u iracionalnom strahu od Interneta. Ova je percepcija proizašla iz činjenice da iako većina korisnika Interneta (68 posto) smatra kako nije sigurno davati podatke od svojoj kreditnoj kartici online, tek 15 posto ispitanika doista poznaje nekoga čiji su podaci o kreditnoj kartici bili zloupotrebljeni putem Interneta.
Dr. Cynthia McVey, psihologinja na Sveučilištu u Glasgowu izjavila je: "Ne postoji realna podloga za strah od prijevare. Strah od kupovanja putem Interneta zapravo je strah od računalne tehnologije općenito, a također reflektira i općenit strah prema nepoznatom. Ukoliko se ovome problemu pristupi na pravi način, oni bojažljiviji mogli bi se uvjeriti kako je kupovanje putem Interneta zabavno, sigurno i jednostavno."
Ovi su rezultati proizašli iz istraživanja o ponašanju britanskih korisnika Interneta, a ujedno obilježavaju i početak uvođenja Visinog zaštitnog sustav priliom online kupovanja platežnim karticama, Verified by Visa – lozinkom zaštićen sustav koji korisniku kartice jamči njegov identitet pri online kupovanju i također važan korak naprijed prema zatiranju kartičnih prijevara putem Interneta. Trgovci koji se odluče za ovaj sustav jamčit će svojim kupcima povećanu zaštitu prilikom korištenja Visinih platežnih kartica na Internetu. Usluga Verified by Visa uskoro će biti pokrenuta i u Hrvatskoj.
Pružanjem bolje mogućnosti nadzora korisnicima Visa kartica, Verified by Visa smanjuje mogućnost prijevare putem Interneta i povećava povjerenje potrošača prilikom online kupovanja. Očekuje se da će usluga Verified by Visa smanjiti sporove na Internetu za 80 posto.
“Online kupovina predstavlja rastući fenomen, a ovaj će sustav za dodatnu sigurnost transakcija na Internetu pružiti još veći poticaj i onima koji se ne boje redovito kupovati putem Interneta. S ovakvim dodatnim slojem sigurnosti pomoću lozinke, kao što je zaštitni sustav Verified by Visa, kupci mogu biti sigurni kako njihove kartice mogu biti upotrebljene samo ako ih oni odobre. Ova karakteristika trebala bi spriječiti većinu prijevara koje se događaju na Internetu i učiniti Internet slobodnom zonom bez straha za sve kupce," zaključio je Jean-Marc Tonti.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati