Sve više gradova ograničava broj romobila, uvodi stroža pravila. Treba li i Hrvatska?
STOCKHOLM je prepolovio broj dopuštenih električnih romobila na svojim ulicama, što je najnoviji udarac popularnom, ali kontroverznom obliku gradskog prijevoza.
Gradsko vijeće izglasalo je ograničenje broja dozvoljenih romobila na 12.000 sa sadašnjih 23.000 te smanjila broj ovlaštenih tvrtki za iznajmljivanje skutera s osam na tri.
Ograničenja stupaju na snagu 1. siječnja, a gradske vlasti će u sljedećim tjednima objaviti kojim će tvrtkama biti dozvoljeno zadržati dozvole za iznajmljivanje, rekli su dužnosnici nakon glasanja.
Korištenje električnih romobila eksplodiralo je proteklih godina u najvećim gradovima diljem svijeta, ali i kontroverze oko njihove uporabe.
Niz gradova učinilo slično
Pristaše smatraju da su električni romobili prikladan oblik prijevoza, dok kritičari tvrde da zatrpavaju ulice i da mogu biti opasni pri velikim brzinama.
Nekoliko svjetskih prijestolnica uvelo je ograničenja na njihovu uporabu.
Kopenhagen ih je potpuno zabranio u listopadu 2020., a ponovo je ih dopustio godinu dana kasnije, ali uz stroga pravila kojima se ograničavaju njihovo parkiranje i uporaba.
Oslo je u srpnju smanjio broj dopuštenih romobila s 20.000 na 8000 i zabranio da ih se vozi između 23 i 5 sati.
Pariz je uveo ograničenje brzine električnih romobila na 20 kilometara na sat.
Singapur je zabranio vožnju električnih romobila na pješačkim stazama, po uzoru na Njemačku i Francusku.
*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa, kako bi smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost Indexovih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima, niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.