Talijani krive Europsku uniju za tragediju u Genovi: "Dali su nam premalo novca"
EUROPSKA komisija odgovorila je talijanskoj vladi na optužbe oko odgovornosti za urušavanje vijadukta u Genovi pri čemu je poginulo najmanje 42 ljudi. Talijani krive Europsku uniju i njezino ograničavanje potrošnje kao glavni razlog tragedije, piše britanski Independent.
Europska unija tvrdi: Dali smo Italiji novac
Glasnogovornik Komisije rekao je danas novinarima u Bruxellesu da je Europska unija zapravo rekla Italiji da mora unaprijediti svoju infrastrukturu s obzirom na milijarde u razvojnim fondovima, a potpisale su i ugovor za konkretno poboljšanje cesta u okolici Genove.
"Mislimo da je došlo vrijeme da razjasnimo nekoliko stvari. U razdoblju od 2014. do 2020. godine Italija će sveukupno dobiti oko 2,5 milijardi eura u okviru europskih strukturalnih investicijskih fondova za ulaganja u mrežne infrastrukture poput cesta i željeznica", priopćili su iz Europske komisije.
U travnju ove godine Komisija je odobrila investicijski plan talijanskih autocesta u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama. Time je omogućeno 8,5 milijardi eura u ulaganja, uključujući i područje Genove. Talijanski ministar unutarnjih poslova Matteo Salvini rekao je u utorak nakon nesreće da obveze prema inozemstvu priječe Italiju da troši više novca potrebnog za sigurnost škola i autocesta.
"Moramo se zapitati trebamo li poštivati te obveze ili sigurnost Talijana staviti na prvo mjesto. Očito, biram drugu opciju", poručio je Salvini.
Sutradan je predložio da se novac za sigurnost izdvoji iz Pakta o stabilnosti i rastu, a riječ je o sporazumu država članica vezanom za fiskalnu politiku.
"Ulaganja koja spašavaju život, radna mjesta i pravo na zdravlje ne smiju biti dio rigidnih izračuna i propisa koje nameće Europa", rekao je Salvini.
Stručnjaci su godinama upozoravali na probleme s vijaduktom
Obitelji poginulih i vlasti za katastrofu krive privatnu kompaniju Autostrade per l'Italia koja održava većinu talijanskih autocesta. Autostrade per l'Italia, pak, tvrdi da je vijadukt Morandi, sagrađen 1960-ih, bio pod stalnim nadzorom i da su upravo u tijeku bili radovi na jačanju njegovih temelja. Koncesionara je danas prozvao i talijanski ministar prometa rekavši da su koncesiju ubirali, a da nisu učinili ništa na održavanju mosta.
Još uvijek nije poznato što je točno uzrokovalo urušavanje, no zna se da je više stručnjaka godinama upozoravalo na probleme s vijaduktom.