Todorićevo "Konzumirajmo ginger"
"KONZUMIRAJMO hrvatsko", hvali se u svojoj ne baš sasvim iskrenoj reklami Konzum Ivice Todorića. I sve bi to bilo u redu kad bi njegovi zaposlenici ispod hrvatske zastave nudili proizvode hrvatskih, ne engleskih imena.
U najnovijem i najvećem Konzumu u Osijeku, na trgu Ante Starčevića, ispod hrvatske navijačke zastavice je đumbir, inače dobro poznati izvorno hrvatski proizvod još iz vremena Konfucija, nazvan ni više ni manje nego svojim engleskim imenom – "ginger".
"Omašku" je vjerojatno vrlo lako objasniti. U Konzumu su dobili robu uvezenu iz Kine, Indije, Indonezije, Nepala, gdje god je najjeftinija. Nakon toga se nitko nije pretjerano zapitao što je ta čudnovata krumpirasta biljka, nego su samo prepisali ono što je pisalo na deklaraciji. Dakle, kupujte hrvatski "ginger"!
"Ginger" niti je hrvatski, niti spašava hrvatska radna mjesta, niti je "ginger"
E, sad, na ovakvim greškicama malo pada u vodu cijela akcija "konzumirajte hrvatski proizvod u Konzumu, pa ćete time spasiti hrvatske poslove", jer niti je "ginger" hrvatski proizvod koji bi u takvom domoljubnom okruženju trebao stajati uz Hrvatsku Demokratsku Papriku, niti njegova konzumacija spašava hrvatska radna mjesta.
Po cijeni od 30 kuna za kilu (koliko se plaća hrvatski "ginger") čovjek bi ipak malo mogao pripaziti što točno prodaje svojim kupcima, posebno kad je moda godine domoljublje u maloprodaji.
Nije to ništa neobično, radi se samo o drugom licu standardne igrarije patriotizmom kao dosta sumnjivim marketinškim trikom. Naime, ne samo da je Todorićeva akcija "konzumirajmo hrvatsko" iznimno slična onoj Hrvatske gospodarske komore "kupujmo hrvatsko" (a možemo biti sigurni da bi se HGK pobunio da im slogan ukrade bilo tko drugi osim Todorića), niti Konzum baš nudi hrvatske proizvode.
Malen korak od "hrvatskog" čokoladnog mlijeka iz Njemačke do đumbira na engleskom
Ako malo promotrimo Konzumovu hrvatoljubnu praksu, dolazimo do zanimljivih podataka. Tako Konzumovo "Popy" čokoladno mlijeko dolazi iz Njemačke, kao i čokoladni puding. "Akcijska" instant kava dolazi iz Velike Britanije. Tjestenina dolazi iz Italije, a "K plus" kikiriki stiže iz daleke Kine. "Jaffa keksi" koji nose "K plus" oznaku dolaze iz Makedonije, a "Nutti" čokoladni namaz iz susjedne BiH, odnosno iz Čitluka. Usto se neki od proizvoda koji bi trebali biti proizvedeni u Hrvatskoj proizvode vani. "Zvijezda ketchup" tako se proizvodi u Budimpešti, glavnom gradu susjedne Mađarske.
Reklo bi se, kratak je put od marketinških laži do trgovaca koji ne znaju naziv jednog od najpoznatijih i najčešće korištenih svjetskih začina. No, imamo sreće, bar ga nisu nazvali "K-Ginger", ili "K-Ginger Plus".
Što bi se ubuduće i moglo dogoditi. To ili nešto slično. Uzevši u obzir tempo kojim je Todorićev Konzum krenuo, uskoro ćete tamo ići samo onda kad ne budete htjeli kupovati hrvatske proizvode.
Foto: Index

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati