Uljanik na samrti: Brodovi se otkazuju, love nema, a vremena je sve manje
ULJANIK grupa sve je bliže stečaju. Naručitelji otkazuju gradnje brodova pa se posao brodogradilišta sve više svodi na čekanje sljedeće plaće, koja, kako sada stvari stoje, neće doći jer novca za isplatu nema.
Naručitelji ne vjeruju Uljaniku - otkazuju naručene brodove
Kakva je sudbina Uljanika možda najbolje pokazuje ponašanje naručitelja brodova koji su očito izgubili povjerenje u sposobnost brodogradilišta da naprave ugovorene brodove, pa je danas putem Zagrebačke burze stigla vijest da je kanadski Algoma Central Corporation krajem prošlog tjedna raskinuo ugovor o gradnji broda za prijevoz rasutog tereta koja fizički još nije ni započela.
Od početka rujna otkazani su ugovori za gradnju četiri broda. Kompanija Auto Marine Transport otkazala je ugovore o gradnji dvaju brodova za prijevoz automobila i kamiona, a ugovor za gradnju broda za prijevoz automobila raskinula je i kompanija Siem Shipping Inc.
Milijarde ulupane u neisplativ posao
Prema procjenama agencije Standard&Poor’s, Uljanik grupa bi porezne obveznike mogla koštati još oko 3,5 milijardi kuna, ili 1 posto BDP-a, nakon što su brodogradilišta iz te grupacije - Uljanik i 3. maj - već dobila oko 9 milijardi kuna, no očito ni uz tako obilnu pomoć poreznih obveznika, nisu uspjela postati održiva.
Pva jamstva već su stigla na naplatu pa je tako prije desetak dana Splitska banka naplatila iz državnog proračuna oko 350 milijuna kuna, a to je tek početak.
EU ne vjeruje u plan za spas Uljanika s Dankom Končarom i novcem poreznih obveznika
Plan restrukturiranja koji je poslan u Bruxelles, prema onome što je javnost doznala, nije zadovoljio, odnosno postoje dodatna pitanja na koja će biti potrebno odgovoriti kako bi se utvrdilo je li sve u skladu s EU pravilima i osigurava li to održivost kompanije.
Naime, Europska komisija u tom planu vidi prevelik doprinos države i sumnja u financijsku sposobnost Danka Končara, koji se pojavio kao strateški partner. A vremena više baš i nema.
Uljanik nema novca, strateški partner je upitan, a do 15. listopada radnici očekuju da im se isplati plaća jer bi u suprotnom mogli ponovno u štrajk. Kompanija je tako sve bliže stečaju, a toga je očito svjestan i ministar financija Zdravko Marić, koji je prije desetak dana prvi put spomenuo tu mogućnost.
Marić: Nemaju novca za plaće i materijal
"Ako nema strateškog partnera i ako se ne nađe adekvatan program restruktuiranja koji će privući novog strateškog partnera, onda neki oblik novog insolventnog procesa će biti neizbježan", rekao je Marić u Dnevniku Nove TV i dodao: “U ovom trenutku mi imamo jednu zaista izazovnu situaciju. Sredstava nema niti za plaće radnika, niti za materijal. Postoje brojni ugovoreni brodovi i neki od njih nisu nikad ni započeti, a neki su u nekoj fazi dovršenosti. Ja, kao ministar financija, moram skrbiti u interesu svih poreznih obveznika."
Rasplet bismo mogli doznati u sljedeća dva do tri tjedna, no s obzirom na to da je Uljanik grupa očito izgubila i povjerenje kupaca, budućnost tih brodogradilišta, bez ozbiljnog strateškog partnera koji bi im vratio ugled, i više je nego upitna.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati