Uljanikovi brodovi sudjelovat će u gradnji umjetnih otoka
ULJANIK Brodogradilište je ovog mjeseca potpisalo s luksemburškom kompanijom Dredging and Maritime Management S.A. Luxemburg ugovor o gradnji dva specijalna broda tipa jaružalo potvrdivši time status reginonalnog predvodnika.
Dredger, odnosno jaružalo, spada u grupu brodova specijalne namjene. Koriste se za produbljivanje plovnih putova, odnosno izgrađivanje obala i umjetnih otoka, a spadaju u red tehnički vrlo kompleksnih brodova, kako za projektiranje, tako i za izgradnju. Konkretno, uljanikove novogradnje spadaju u podvrstu tzv. Self-Propelled Cutter Suction Dredger-a, što u prijevodu znači da imaju vlastiti pogon i snažne pumpe za crpljenje morskog materijala.
Duljinom preko svega od 138,5 m Uljanikove novogradnje spadaju u red najvećih na svijetu. Široki su 26 m, gaz iznosi 5,5 m, a operativna dubina je 36,6 m. Brod posjeduje dizel-električnu propulziju čija su osnova tri MAN B&W šest-cilindrična motora (6L48/60) pojedinačne snage 7.200 kW pri 500 o/min.
Oni pokreću generatore koji proizvode struju potrebnu za funkcioniranje pogonskog sustava propulzije, kao i za napajanje tri pumpe, svake snage 5.000 kW. Materijal s morskog dna na površinu (do transportnog cjevovoda ili barži) transportira se kroz cjevovod promjera čak 900 mm. Brzina broda je 13 čv, dok nosivost pri punom gazu iznosi 2.200 tona.
Gradnju brodova uz suradnju s brodovlasnikom i Uljanik Brodogradilištem nadzirat će klasifikacijsko društvo Bureau Veritas. Rok isporuke za ova dva broda je konac 2009. godine, a čitav projekt započet je ovih dana. Inače, osim što su ovo prvi brodovi ovog tipa koji će biti izgrađeni u hrvatskim brodogradilištima, ovo su ujedno i prve narudžbe s cijenom dogovorenom u eurima. Nakon isporuke brodovi će ploviti pod zastavom Luxemburga.
Kompanija Dredging and Maritime Management S.A. Luxemburg dio je grupe Jan De Nul koja je jedna od vodećih u svijetu za izvođenje morskih radova ovog tipa. Trenutno najpoznatiji projekt na kojem rade je veliki umjetni otok u obliku palme u Dubaiu. U narednom razdoblju ova će kompanija raditi na širenju luke, kao i izgradnji dvaju novih umjetnih otoka.
Jedan je Saadiyat Island ( u prijevodu "otok sreće") površine 27 km2 koji će omogućiti daljnje širenje grada Abu Dhabi na morsku pučinu, a gradit će se u tri faze s planom završetka do 2016 g.
Paralelno će se krenuti u izgradnju još jednog umjetnog otoka, ovaj put u obliku polumjeseca. Potonji će biti pozicioniran oko 50 km od obale gdje je dubina mora dvadesetak metara, a služit će kao sklonište za jahte.
Projekt umjetnog otoka vrijedan je oko 5,5 milijardi USD
Ugovaranjem ovog posla Uljanik okreće novu stranicu u svojoj 150-godišnjoj povijesti. Brodogradilište se posljednjih godina dokazalo na tržištu brodova za prijevoz vozila. Drže oko 12 posto svjetskog tržišta, a nedavno su izgradili najveći brod tog tipa.
Hoegh Delhi
Hoegh Delhi ima kapacitet prijevoza 7.000 vozila raspoređenih na 13 paluba, od čega dvije prilagodljive. Slikovito rečeno, vozila koja stanu u ovaj brod da se poredaju činila bi kolonu dugu tridesetak kilometara.
M.N.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati