NAKON gotovo tri godine iščekivanja Audi je predstavio serijsku izvedbu sportske električne limuzine s kojom otvara još jedan front prema Tesli.
Paralelno su na svijet došle dvije izvedbe e-trona GT, ona "obična" i RS, a obje karakterizira krajnje izdužena forma naglašene aerodinamike. Formula je jasna, izduženom formom i minimiziranom visinom dati preduvjet dosegu, dok nisko težište i maksimalan trag ogromnih kotača osiguravaju vrhunsku voznu dinamiku, posebno u pogledu upravljivosti. Dovoljno je reći kako koeficijent otpora zraka iznosi 0.24, što je Audijev rekord.
Većina će se složiti da je Audi u estetskom smislu napravio pun pogodak i vjerojatno dosegao vrhunac svoje dizajnerske recepture koja se puno nije mijenjala posljednjih godina. Podaci kažu kako govorimo o 4.99 m duljine, 1.96 m širine i samo 1.41 m visine. Primjera radi, linija krova je 17 mm niža od one Audija A7 Sportback. Ipak, i iza se dobro sjedi, a prtljažnik kapacitetom 405 litara ne ostavlja puno prostora za negodovanje. I da, ima i prednji prtljažnik s 81 litrom korisnog prostora.
Model donekle udara i na teritorij Taycana s kojim dijeli niz komponenti. Ona bitna je J1 Performance platforma koju je razvio upravo Porsche.
Ono najzanimljivije je da obje izvedbe počivaju na konceptu s dva elektromotora. Slabija izvedba daje 476 KS i 630 Nm, dok RS grize sa snažnijim stražnjim elektromotorom, te ukupnih 598 KS i 830 Nm. Imaju dvostupanjski mjenjač, a elektro mreža funkcionira na visokih 800 V. Zajednički im je i pogon na sve kotače, kao da su im maksimalci limitirani, RS na 250 km/h, a slabija izvedba na 245 km/h. RS u overboostu ima 100 km/h za 3.3 sekundi, dok je bazni model sporiji i treba mu 4.1 sekundu. Da, u 2.5 sekundi overboosta pogon daje 530 KS, odnosno 646 KS kod RS-a.
Ako žele ugroziti Teslu u Audiju znaju da mora i druga strane medalje biti jednako sjajna. Tu govorimo o punjenju i dosegu. Audi je ponudio bateriju od 85 kWh, a brzim punjenjem na DC punjaču od 270 kW za samo 5 minuta se dobiva 100 km dosega. Inače, po WLTP-u je doseg 488 km.
Ono gdje Audi jasno pokazuje koliko je jak svakako je lista opcija. Nudi se sve, pa i više od onoga što bi očekivali. Standardni je zračni ovjes i blokada stražnjeg diferencijala, a uz doplatu dolaze kompozitni diskovi, zakretni stražnji kotači, dodatni zvučnici s pojačalom za generiranje zvuka, itd.
Poznate su i cijene. U njemačkog e-tron GT kreće od 99.800 eura, odnosno 138.200 eura za RS. Puno, taman ili čak malo, procijenite sami.